Prima pagină D:News

Cum să faci faţă întreruperilor la locul de muncă şi cum să te încadrezi în programul de lucru, conform ştiinţei

Alexandru Voiculescu 01.29.2018 | ● Vizualizări: 951
Credit: 123RF     + zoom
Galerie foto (1)

Ziua de lucru poate fi haotică, chiar şi fără întreruperile obişnuite de la colegi, mailuri sau de la telefon, dar cercetătorii au venit cu o formulă care te ajută să-ţi menţi productivitatea chiar şi în aceste condiţii.

Secretul, conform noului studiu al experţilor de la University of Washington Bothell School of Business şi de la University of Minnesota Carlson School of Management, constă în întocmirea unui plan în avans imediat ce termini cu întreruperea, scrie Science Alert.

Acest „plan de a reveni” ajută la alternarea eficientă dintre diferite sarcini fără acea pauză între ele.

„Trebuie să abordăm proactiv felul în care realizăm tranziţia între diferite sarcini pentru a ne ajuta să fim mai atenţi, mai concentraţi şi mai puţini distraşi sau împărţiţi între tot ce avem de făcut”, a precizat Sophie Leroy, unul dintre cercetători. „Este un mod eficient de a face faţă întreruperilor dese. În acelaşi timp, putem ajuta persoana care întrerupe - pentru că vom fi mai prezenţi în acea interacţiune şi ajutorul va fi de o calitate mai bună”, adaugă ea.



Pentru a testa efectele întreruperilor, cercetătorii au studiat 202 de persoane atunci când au fost rugate să treacă de la o sarcină la alta. Folosind un joc de asociere a cuvintelor, savanţii au observat că participanţii încă se mai gândeau la sarcina precedentă, deşi efectuau o nouă activitate.

În experimente cu alte 110 de persoane, acestea au fost rugate să întrerupă o sarcină pentru a citi nişte CV-uri, iar apoi să revină la sarcina iniţială. Cei care aveau planul stabilit de a reveni au fost capabili să reţină mai multe detalii din CV-uri atunci când au revenit la prima activitate.

„Este o îmbunătăţire în performanţă, atât în calitatea informaţiei reţinute cât şi în abilitatea de a lua decizii bazate pe informaţie complexă”, a adăugat cercetătoarea.

Studiul nu a luat în considerare şi eficienţa persoanei atunci când a revenit la prima sarcină, dar, teoretic, cel puţin şi aici ar trebui să existe îmbunătăţiri.

A face un altfel de plan de activitate este relativ simplu, ideea generală este de a nota ce activităţi trebuie făcute, care au rămas în urmă şi când pot fi acestea terminate. Totuşi, toate acestea pot fi înţelese şi ca exerciţii de disciplină - o minte mai organizată poate rămâne concentrată pe o anumită sarcină, fără să rămână distrasă de cele precedente.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

Topul motivelor care provoacă stres la locul de muncă

Top 5 locuri de muncă prin care poţi câştiga mulţi bani fără să mergi la serviciu

Cum afectează călătoriile lungi către locul de muncă psihicul angajaţilor

Vrei să-ţi dezvolţi capacitatea de concentrare? Cercetătorii au descoperit o metodă simplă şi eficientă