Home » D:News » Cum putem salva ciocolata de la dispariţie

Cum putem salva ciocolata de la dispariţie

Publicat: 03.05.2018
Arborele de cacao este osândit să dispară mai devreme de 2050, datorită încălzirii globale şi datorită condiţiilor uscate de mediu, scrie site-ul oficial al Forumului Economic Mondial.

Cercetătorii de la Universitatea din California fac echipă cu compania Mars pentru a încerca să salveze culturile înainte de a fi prea târziu. Aceştia explorează posibilitatea de a edita genele plantei astfel încât aceasta să se adapteze noilor condiţii climatice.

Tehnologie pe care o vor folosi se numeşte CRISPR care permite editarea ADN-ului şi deja se foloseşte pentru a face culturile mai ieftine şi mai rezistente la intemperii. Însă cea mai importantă aplicaţie a procedurii ar putea fi în prevenirea dispariţiei plantelor din cauza schimbărilor climatice, dăunătorilor şi lipsei de apă, plante de care depindem pentru a supravieţui.

Arborele de cacao este extrem de pretenţios, acesta creşte doar în anumite regiuni, de obicei în apropeierea junglelor şi la 20 de grade latitudine nordică sau sudică, unde temperatura şi umiditatea rămân relativ constante de-a lungul anului. În acest moment, mai mult de jumătate din producţia de ciocolată a planetei depinde de două ţări: Coasta de Azur şi Ghana.

Însă acele zone nu vor mai fi propice pentru acest arbore în viitor. Până în 2050, încălzirea climei va împinge culturile de arbori de cacao în zona muntoasă, care în mare parte este rezervaţie naturală pentru animale şi plante sălbatice.

Citeşte continuarea pe Mediafax.