Prima pagină D:News

Prima staţie inteligentă de biciclete din România, încă neutilizabilă

Redactia Descopera.ro | 07.24.2018 | ● Vizualizări: 343

Staţia de biciclete, punctul principal de atracţie din primul parcul „Velo Park” din România, inaugurat de Primăria Focşani pe 1 iunie, nu poate fi folosit, după aproape două luni, pentru că nu are regulament de funcţionare.

Prima staţie inteligentă de biciclete din România, Velo Park, inaugurată la Focşani, nu poate fi utilizată de cetăţeni, pentru că nu are încă regulament de funcţionare.

Galerie foto

vezi galeria 7 foto
 
În lipsa documentului, sistemul nu funcţionează, iar cei care încearcă să închirieze biciclete pentru plimbări fac cale întoarsă, scrie Mediafax.



Investiţiile în parc au costat aproximativ un milion de lei, dar bicicletele nu pot fi închiriate.

„A fost o problemă legată de regulamentul de organizare şi funcţionare a acestui parc Velo Parc. De fapt, nu a parcului ci doar a modulului de biciclete pentru închiriere. Noi am decis în prima etapă ca toate aceste biciclete să poată fi acordate cu titlu gratuit pe o perioadă scurtă, de maximum două ore, cetăţenilor interesaţi. Executantul ne-a dat o mie de carduri, pe care să le dăm cetăţenilor care se vor înscrie. Din păcate trebuie să urmăm o procedură legală pentru a face facilă predarea acestor carduri având în vedere noile prevederi legate de protecţia datelor cu caracter personal”, a declarat primarul municipiului Focşani, Cristi Misăilă.
 
Autorităţile spun că problema s-ar putea rezolva în următoarele săptămâni, însă până atunci, focşănenii care vor să închirieze biciclete sunt refuzaţi de paznicul complexului.
 
„Deocamdată nu s-au dat în funcţionare, dar nu ştiu care este motivul. Nu ştiu. Sunt doritori, sunt oameni care vor să le folosească. Şi pleacă aşa cum au venit , din păcate. Nu este vina noastră, asta este”, a explicat unul dintre paznicii parcului, Mariana Brânduş.
 
În prezent, parcul tematic Velo Parc din Focşani poate fi folosit doar de copiii care vin cu bicicleta proprie. În interior, bicicliştii se plimbă şi învaţă noţiuni rutiere deoarece aleile au intersecţii şi semne de circulaţie, simulând situaţii reale din trafic.
 
Bicicletele Parcului sunt monitorizate GPS.