Home » D:News » Gérard Mourou, laureat al Premiului Nobel pentru Fizică 2018, face parte din proiectul laserului din Măgurele

Descopera 10.04.2018
Gérard Mourou, recompensat cu premiul Nobel pentru Fizică, este unul dintre iniţiatorii celui mai puternic laser din lume de la Măgurele. Directorul ELI-NP, Nicolae Zamfir, spune că premiul primit de cercetătorul francez reprezintă o confirmare a „direcţiei bune” a proiectului de la Măgurele.

“E o confirmare a faptului că mergem în direcţia bună. Am fost foarte entuziasmat când am aflat. Sunt foarte onorat că lucrez cu profesorul francez. De fapt, profesorul Mourou a fost implicat în proiectul nostru încă de la conceperea lui. Într-o discuţie cu dânsul, pe care am avut-o în urmă cu zece ani, trebuia să facem un centru de cercetări ştiinţifice european, care să unească fizica laser cu cea nucleară”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Nicolae Zamfir, directorul proiectului Extreme-Light Infrastructure – Nuclear Physics (ELI-NP) de la Măgurele.

Zamfir mai precizează că proiectul de la Măgurele a fost construit după ideile şi soluţiile cercetătorului Gérard Mourou, scrie Mediafax.

“În toată această perioadă, el a fost implicat în proiect. Profesorul lucrează la noi, face parte din comitetul internaţional de coordonare a comitetului ştiinţific al proiectului. În particular avem experimente pe care le-am făcut împreună. Am făcut experimente la Măgurele împreună cu echipa dânsului. Este un colaborator foarte apropiat”, a mai adăugat Nicolae Zamfir.

De asemenea, ambasadorul Extraordinar şi Plenipotenţiar în Republica Franceză, Luca Niculescu, a precizat pe pagina sa, de Facebook că Gérard Mourou este “extrem de ataşat de România”.

Cercetătorii Arthur Ashkin, Gérard Mourou şi Donna Strickland au fost recompensaţi, marţi, cu premiul Nobel pentru fizică pe 2018, informează site-ul oficial al acestor distincţii prestigioase.

Cercetătorii Gérard Mourou şi Donna Strickland au primit premiul Nobel pentru metoda lor de a genera pulsuri optice ultrascurte şi de înaltă intensitate.

Cercetătorul francez Gérard Mourou este considerat un pionier în domeniul ingineriei electrice şi al laserelor. A fost director al Laboratoire d’Optique Appliquee de la ENSTA din Palaiseau şi este profesor la École Polytechnique din Palaiseau. A fost directorul fondator al Center for Ultrafast Optical Science de la Universitatea din Michigan.

Laserul de la Măgurele, cel mai puternic din lume din punct de vedere al cercetării aplicate, va fi complet operaţional în 2019, componentele fiind instalate deja.

Tratamentul care ar trebui inclus pentru tratarea durerilor cronice