Home » D:News » Peste două miliarde de oameni vor vedea cum asteroidul Apophis va trece pe lângă Terra. Astrofizicienii sunt foarte încântaţi de eveniment

Autor: Adrian Popovici 05.05.2019
Asteroidul denumit de către astronomi Apophis are aproximativ 340 de metri în lungime şi va trece pe lângă Pâmânt la aproximativ 31.000 de kilometri. Deşi pare a fi un motiv de panică, oamenii de ştiinţă sunt entuziasmaţi de ceea ce ar putea află de pe urma acestei apropieri.
Pe 13 aprilie 2029, asteroidul pe nume Apophis se va apropia la 31.000 de kilometri de Terra, ceea ce în termeni astronomici poate fi considerată o distanţă mică. Astfel, oamenii de ştiinţă au o şansă unică de a afla mai multe despre asteroizii care gravitează în vecinătatea Pământului, notează Live Science.

Richard Binzinel, planetolog al Institutului Tehnologic din Massachusetts (MIT), a declarat în cadrul Conferinţei de Apărare Planetară, organizată de către Academia Internaţională de Aeronautică în 30 aprilie 2019, că entuziasmul din jurul acestei apropieri este datorat faptului că aceasta reprezintă „o oprtunitate de care avem parte la o mie de ani”. De asemenea, el este de părere că, în timpul tranzitului, peste două miliarde de persoane vor avea posibilitatea de a observa cu ochiul liber traiectoria asteroidului.

Acest anunţ le dă oamenilor de ştiinţă aproximativ zece ani în care să îşi pregătească listele cu lucrurile pe care vor şi cred că le pot afla prin studierea asteroidului. De asemenea, este deschisă posibilitatea ca distanşa redusă dintre Apophis şi Terra să le permită cercetătorilor să trimită unul sau mai multe vehicule spaţiale care să cerceteze diferitele carecteristici ale corpului spaţial direct de la faţa locului.

Oamenii de ştiinţă sunt de părere că traiectoria pe care Apophis o va urma nu se va intersecta cu Pământul, fapt care ne garantează siguranţa în faţa pericolului pe care căderea unui asteroid le poate avea.  Experţii în apărare planetară depun deja eforturi extinse în ceea ce priveşte identificarea obiectelor spaţiale ale căror traiectorii ar putea deveni problematice pentru planeta noastră. De asemenea, ei lucrează şi la strategii prin care un impact catastrofal să fie evitat.

Trecerea asteroidului prin proximitatea Terrei poate oferi informaţii importante cu privire la modul în care s-a format şi a evoluat sistemul nostru solar, dar, la fel de important, se poate dovedi un prilej foarte important pentru dezvoltarea tehnicilor de apărare planetară în faţa unui potenţial pericol datorat unui asteroid. Astfel, experţii în securitate planetară vor putea să înţeleagă structura interioară a asteroizilor pentru a putea lua în calcul distrugerea asteroizilor în spaţiu, înainte de a ne putea lovi planeta.

Probleme pentru SpaceX în timpul testării capsulei Crew Dragon care trebuie să ducă în vară astronauţi în spaţiu