Prima pagină D:News

Cum să alegi cei mai buni adidaşi pentru alergare

Redactia Descopera.ro | 07.24.2019 | ● Vizualizări: 2124 | Articol cu informatii publicitare

Cei mai mulţi adidaşi de alergat se simt confortabil când îi probezi în magazinul de pantofi, dar adevăratul test vine după câţiva kilometri de alergat. Vei realiza în curând că adidaşii ideali au mai mult de a face cu stilul tău de alergat şi forma piciorului tău, decât cu logo-ul cusut pe lateral.

Pentru a alege adidaşi de alergat care ţi se vor potrivi trebuie  să treci prin următorii paşi:

1. Determină tipul de alergare pe care îl practici şi stilul tău de alergare

2. Alege categoria de încălţăminte şi caracteristicile care se potrivesc nevoilor tale

3. Probează adidaşi până îi găseşti pe cei care se potrivesc cel mai bine

În general, o pereche de adidaşi de alergat trebuie să dureze între 700 şi 1.000 de kilometri de alergare (3 sau 4 luni pentru alergătorii obişnuiţi). Aruncă o privire asupra adidaşilor tăi actuali şi verifică dacă crampoanele sunt roase sau uzate. Dacă sunt, este posibil să ai nevoie de o nouă pereche de adidaşi.

Tipuri de adidaşi de alergare

Adidaşi de alergare prin oraş – ei sunt concepuţi pentru trotuare şi, ocazional, pe suprafeţe cu mici neregularităţi. Uşori şi flexibili, ei sunt făcuţi pentru a amortiza sau stabiliza picioarele în timpul unor paşi repetitivi pe suprafeţe dure, uniforme.

Adidaşi de alergare pe potecă – sunt concepuţi pentru trasee de teren cu pietre, noroi, rădăcini sau alte obstacole. Ei sunt imbunătăţiţi cu o bandă pentru tracţiune solidă şi fortificaţi pentru a oferi stabilitate, suport şi protecţie pentru picioare.

Adidaşi de alergare pe bandă – ei sunt proiectaţi pentru sala de sport sau antrenament Crossfit sau orice activitate de acest fel.

Cum alergi?

Dacă deţii o pereche bine folosită de adidaşi de alergat, verifică modelul de uzură de pe tălpi, pentru că el te va ajuta să determini mecanica de funcţionare.

Pronaţia prezintă un model de uzură centralizat pe arcada piciorului şi o mică parte a călcâiului. Aceasta este mişcarea naturală a piciorului spre faţa tălpii, după ce călcâiul atinge pământul.

Pronaţia de bază (neutră) ajută la absorbţia impactului, ameliorarea presiunii asupra genunchilor şi articulaţiilor. Este o trăsătură normală a alergătorilor neutri, eficienţi din punct de vedere biomecanic.

Supra-pronaţia poate fi identificată prin modelele de uzură de-a lungul marginii interioare a adidaşilor şi reprezintă o formă exagerată a rotirii către interior a piciorului. Supra-pronaţia afectează majoritatea alergătorilor, lăsându-i astfel cu riscul de dureri de genunchi şi leziuni. Cei cu supra-pronaţie au nevoie de adidaşi stabilizatori sau cu control al mişcării.

Supinaţia (numită şi sub-pronaţie) este marcată de uzura de-a lungul marginii exterioare a adidaşilor. Este o rulare exterioară a piciorului care duce la o reducere insuficientă a impactului la atingerea solului. Relativ puţini alergători au supinaţie, dar aceştia au nevoie de adidaşi cu multă amortizare şi flexibilitate.

Tag-uri: adidasi | tenisi | alegere