Home » D:News » O ”relicvă” a trecutului s-ar putea întoarce. Un grup de cercetători propune construirea unui zepelin de zece ori mai mare decât Hindenburg

O ”relicvă” a trecutului s-ar putea întoarce. Un grup de cercetători propune construirea unui zepelin de zece ori mai mare decât Hindenburg

O ”relicvă” a trecutului s-ar putea întoarce. Un grup de cercetători propune construirea unui zepelin de zece ori mai mare decât Hindenburg
Publicat: 11.09.2019
Dirijabilele au fost primele aeronave care au fost folosite pe scară largă, declinul lor fiind legat de accidentul dirijabilului LZ 129 Hindenburg.

În prezent, dirijabilele reprezintă o curiozitate din trecut care pare a-şi fi depăşit utilitatea în lumea noastră modernă în care avioanele pot să traverseze distanţe mari mult mai uşor. Cea mai cunoscută astfel de aeronovă, dirijabilul LZ 129 Hindenburg, este şi cea care a dus la dispariţia acestui mod de transport de pe cerurile noastre prin dezastrul care a avut loc în data de 6 mai 1937.

Accidentul care a avut loc în urmă cu mai bine de 80 de ani a atras atenţia asupra pericolului pe care unele dintre gazele folosite pentru a ridica de la sol dirijabilele, în particular hidrogenul, îl reprezintă. În ciuda acestei experienţe dureroase, un grup de oameni de ştiinţă argumentează că este cazul ca dirijabilele să se întoarcă, reprezentând o alternativă care poate duce la reducerea poluarii oceanelor şi atmoseferei datorată transportului maritim, notează Futurism.

Într-un articol publicat în numărul din luna septembrie al jurnalului Energy Conversion and Management, o echipă de cercetători propune construirea unui zepelin de 10 ori mai mare decât Hindenburg, ceea ce, conform oamenilor de ştiinţă, ar duce la o creştere de 1.000 de ori a capacităţii de a transport a mărfurilor şi a oamenilor.

Creşterea cantităţii de hidrogen folosită pentru a ridica de la sol dirijabilele şi folosirea curenţilor de aer de la altitudini între 10 şi 20 de kilometri  ar permite acestei noi generaţii de dirijabile să transporte cantităţi mai mari de 20.000 de tone, explică Julian Hunt, un candidat postdoctoral al Institutului Internaţional de Analiză a Sistemelor Aplicate din Laxenburg, Austria. 

Acelaşi om de ştiinţă explică că, în cazul unui zbor dintre Tokyo şi New York, circulaţia curenţilor de aer a rămas asemănătoare cu cea din secolul trecut. În ceea ce priveşte elefantul din cameră, pericolul reprezentat de către folosirea hidrogenului, un gaz uşor inflamabil, Julian Hunt explică faptul că, în ultimele decenii, tehnologia a avansat enorm faţă de punctul în care se afla atunci când a fost construit Hindenburg. El explică că materiale moderne vor reduce pericolul reprezentat de către hidrogen, de asemenea, el subliniază că, în prezent, avem parte de prognoze meteo mult mai detaliate.

Plecând de la tragedia zepelinului Hindenburg, în care 36 de persoane şi-au găsit sfârşitul, Hunt oferă o soluţie care deja este folosită pe scară largă: automatizarea. Astfel, în posibilitatea în care un zepelin se va prăbuşi, pierderile vor fi doar de ordin material.

Citeşte şi:

Uimitorul dirijabil care va revoluţiona transportul aerian urmează să fie testat (FOTO)

Cum a devenit ”cea mai bună aeronavă construită vreodată” una dintre cele mai periculoase. Peste 73 de persoane au murit în timpul zborurilor sale

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal