Home » D:News » O ”relicvă” a trecutului s-ar putea întoarce. Un grup de cercetători propune construirea unui zepelin de zece ori mai mare decât Hindenburg

O ”relicvă” a trecutului s-ar putea întoarce. Un grup de cercetători propune construirea unui zepelin de zece ori mai mare decât Hindenburg

O ”relicvă” a trecutului s-ar putea întoarce. Un grup de cercetători propune construirea unui zepelin de zece ori mai mare decât Hindenburg
Publicat: 11.09.2019
Dirijabilele au fost primele aeronave care au fost folosite pe scară largă, declinul lor fiind legat de accidentul dirijabilului LZ 129 Hindenburg.

În prezent, dirijabilele reprezintă o curiozitate din trecut care pare a-şi fi depăşit utilitatea în lumea noastră modernă în care avioanele pot să traverseze distanţe mari mult mai uşor. Cea mai cunoscută astfel de aeronovă, dirijabilul LZ 129 Hindenburg, este şi cea care a dus la dispariţia acestui mod de transport de pe cerurile noastre prin dezastrul care a avut loc în data de 6 mai 1937.

Accidentul care a avut loc în urmă cu mai bine de 80 de ani a atras atenţia asupra pericolului pe care unele dintre gazele folosite pentru a ridica de la sol dirijabilele, în particular hidrogenul, îl reprezintă. În ciuda acestei experienţe dureroase, un grup de oameni de ştiinţă argumentează că este cazul ca dirijabilele să se întoarcă, reprezentând o alternativă care poate duce la reducerea poluarii oceanelor şi atmoseferei datorată transportului maritim, notează Futurism.

Într-un articol publicat în numărul din luna septembrie al jurnalului Energy Conversion and Management, o echipă de cercetători propune construirea unui zepelin de 10 ori mai mare decât Hindenburg, ceea ce, conform oamenilor de ştiinţă, ar duce la o creştere de 1.000 de ori a capacităţii de a transport a mărfurilor şi a oamenilor.

Creşterea cantităţii de hidrogen folosită pentru a ridica de la sol dirijabilele şi folosirea curenţilor de aer de la altitudini între 10 şi 20 de kilometri  ar permite acestei noi generaţii de dirijabile să transporte cantităţi mai mari de 20.000 de tone, explică Julian Hunt, un candidat postdoctoral al Institutului Internaţional de Analiză a Sistemelor Aplicate din Laxenburg, Austria. 

Acelaşi om de ştiinţă explică că, în cazul unui zbor dintre Tokyo şi New York, circulaţia curenţilor de aer a rămas asemănătoare cu cea din secolul trecut. În ceea ce priveşte elefantul din cameră, pericolul reprezentat de către folosirea hidrogenului, un gaz uşor inflamabil, Julian Hunt explică faptul că, în ultimele decenii, tehnologia a avansat enorm faţă de punctul în care se afla atunci când a fost construit Hindenburg. El explică că materiale moderne vor reduce pericolul reprezentat de către hidrogen, de asemenea, el subliniază că, în prezent, avem parte de prognoze meteo mult mai detaliate.

Plecând de la tragedia zepelinului Hindenburg, în care 36 de persoane şi-au găsit sfârşitul, Hunt oferă o soluţie care deja este folosită pe scară largă: automatizarea. Astfel, în posibilitatea în care un zepelin se va prăbuşi, pierderile vor fi doar de ordin material.

Citeşte şi:

Uimitorul dirijabil care va revoluţiona transportul aerian urmează să fie testat (FOTO)

Cum a devenit ”cea mai bună aeronavă construită vreodată” una dintre cele mai periculoase. Peste 73 de persoane au murit în timpul zborurilor sale

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un microbiolog explică cât de des trebuie spălate cearșafurile
Un microbiolog explică cât de des trebuie spălate cearșafurile
Topirea gheții din Antarctica de Est alarmează oamenii de știință
Topirea gheții din Antarctica de Est alarmează oamenii de știință
Descoperirea Troiei de către Heinrich Schliemann: adevăr și legendă în arheologie
Descoperirea Troiei de către Heinrich Schliemann: adevăr și legendă în arheologie
Bibliotecile secrete ale lumii: Cărți interzise, colecții necunoscute, manuscrise pierdute
Bibliotecile secrete ale lumii: Cărți interzise, colecții necunoscute, manuscrise pierdute
Izvoare tămăduitoare și eleganță regală. Povestea primelor stațiuni balneare din lume – de la Baden-Baden la Varna
Izvoare tămăduitoare și eleganță regală. Povestea primelor stațiuni balneare din lume – de la Baden-Baden la Varna
Cercetătorii sunt cu un pas mai aproape de crearea sângelui artificial
Cercetătorii sunt cu un pas mai aproape de crearea sângelui artificial
Persoanele cu demență trăiesc mai mult, arată un studiu global
Persoanele cu demență trăiesc mai mult, arată un studiu global
(P) Ce să faci vara în timpul liber: idei pentru toate vârstele
(P) Ce să faci vara în timpul liber: idei pentru toate vârstele
Test de cultură generală. Cât cântăresc statuile de pe Insula Paștelui?
Test de cultură generală. Cât cântăresc statuile de pe Insula Paștelui?
Criza științei americane: Măsurile drastice ale administrației Trump și interferența politică pun în pericol viitorul cercetării
Criza științei americane: Măsurile drastice ale administrației Trump și interferența politică pun în pericol viitorul ...
Românii sunt mari iubitori de chebapuri. Câte au comandat în ultimul an?
Românii sunt mari iubitori de chebapuri. Câte au comandat în ultimul an?
40.000 de oameni au pornit o revoluţie care a schimbat cu totul soarta unui mare stat european
40.000 de oameni au pornit o revoluţie care a schimbat cu totul soarta unui mare stat european
Vremea în România în următoarele săptămâni va fi deosebit de caldă
Vremea în România în următoarele săptămâni va fi deosebit de caldă
Cum ar putea cremele de protecție solară să agraveze poluarea oceanelor?
Cum ar putea cremele de protecție solară să agraveze poluarea oceanelor?
Cum a ajutat o carte poștală la reunirea unei familii după 121 de ani?
Cum a ajutat o carte poștală la reunirea unei familii după 121 de ani?
Cum îți dai seama dacă zahărul îți sabotează semnalele de foame și sațietate?
Cum îți dai seama dacă zahărul îți sabotează semnalele de foame și sațietate?
Recuperarea unor fragmente de proteine ​​vechi de 24 de milioane de ani de la animale dispărute deschide un „nou capitol” al biologiei
Recuperarea unor fragmente de proteine ​​vechi de 24 de milioane de ani de la animale dispărute deschide un „nou capitol” ...
Astronomii au obsevat pentru prima dată „semințele” din care iau naștere planetele
Astronomii au obsevat pentru prima dată „semințele” din care iau naștere planetele