Home » D:News » Regulile de protecţie planetară ale NASA trebuie reevaluate

Regulile de protecţie planetară ale NASA trebuie reevaluate

Publicat: 04.11.2019
Regulile de protecţie planetară ale NASA au fost create în 1958 pentru a preveni contaminarea spaţiului cu materia organică terestră.

În ciuda faptului că NASA se află în avangarda tehnologiei şi explorării spaţiale, în anumite aspecte NASA tinde să nu prezinte aceeaşi mobilitate şi spirit întreprinzător. Un astfel de aspect este cel al regulilor protecţiei planetare, acestea au fost adoptate în anul 1958 şi de-a lungul timpului au suferit modificări minore, care fac dintr acest cadru de lucru un instrument nepotrivit acestei noi ere a explorării spaţiale, notează Space.

Termenul de „protecţie planetară” face trimitere la eforturile pe care NASA trebuie să le depună în timpul misunilor sale de a nu contamina luna şi celelalte obiecte din sistemul solar cu materie organică terestră. De asemenea, un alt aspect important pe care aceste reguli îl acoperă face trimitere la împiedicarea contaminării Terrei cu materie extraterestră.

În luna aprilie a acestui an, NASA a creat un comitet, Planetary Protection Independent Review Board (PPIRB), care să analizeze şi să formuleze recomandări cu privire la modul în care cadrul protecţiei planetare. În luna octombrie, cercetătorii care fac parte din acest comitet au trimis către agenţia spaţială un raport în care au inclus 80 de recomnadări şi observaţii.

Una dintre cele mai importante recomandări priveşte modul în care regulile protecţiei planetare trebuie stabilite. Astfel, regulile aflate în uz au fost create în anul 1958 şi de-a lungul timpului s-au efectuat anumite modificări asupra acestora. Dar, conform raportului, de cel puţin de două ori într-o decadă NASA ar trebui să analizeze acest cadru pentru a se asigura că acestea pot fi folosite şi că nu vor împiedica explorarea spaţială.

Un alt aspect important care trebuie modificat, conform raportului PRIB, este cel legat de modul în care misiunile sunt catalogate. În prezent, toate misunile spaţiale intră în Categoria IV, care implică o curăţare strictă a navetelor şi echipamentelor care sunt trimise în spaţiu. Cercetătorii sunt de părere că, mai ales în ceea ce priveşte Marte, condiţiţiile de mediu sunt atât de extreme încât formele de viaţă terestre nu pot supravieţui, putând fi posibilă o relaxare a acestor reguli. Ei recomandă o reclasificare în Categoria II, ceea ce înseamnă şi o reducere a timpului şi resurselor necesare trimiterii unei misiuni.

„PIRB vrea mai multe explorări spaţiale pentru a face mai multă ştiinţă. Vrem să deschidem căile prin care Marte, Luna şi toate aceste alte obiecte interesante din întregul sistem solar pot fi explorate”, a declarat Alan Stern, cercetător şi director al comitetului.

Războiul din Ucraina a provocat a patra cea mai mare criză de refugiați din istorie
Compania low-cost care ar putea scumpi biletele de avion la vară
Cum îi fura Securitatea fazanii lui Maurer
Sfârșit de misiune pentru Odysseus, prima navă spațială trimisă de SUA pe Lună după mai bine de 50 de ani
GÂNDUL „Banking Innovators SUMMIT” – Oportunități pentru sistemul bancar românesc – Inspirație din modelele europene
Sateliți necunoscuți până acum au fost găsiți pe orbitele planetelor Neptun și Uranus
Tsunamiurile pot fi detectate eficient folosind cabluri de fibră optică
Cel mai vechi ruj descoperit vreodată! Este vechi de aproape 4.000 de ani
Au fost găsite microplastice în sedimente neatinse de om
Oamenii de știință au dezvoltat un instrument pentru a dezvălui cine este expus la riscul de burnout
Test de cultură generală. Unde trăiește 90% din populația Pământului?
Revenire spectaculoasă pentru sonda SLIM, trimisă de japonezi pe Lună
Ce au descoperit cercetătorii în părul lui Beethoven după 200 de ani de la moartea compozitorului?
Primul aeroport din Europa cu podgorie pe acoperiș
Lenovo a prezentat un laptop cu ecran transparent
Se împlinesc 88 de ani de la moartea unui mare fiziolog rus. Învăţăm şi astăzi despre experimentele lui
Probleme pentru Cristiano Ronaldo după un gest făcut la finalul unui meci din Arabia Saudită
Cum încearcă firmele din Coreea de Sud să crească natalitatea țării?