Home » D:News » ”Întinerirea” sistemului imunitar stimulează recuperarea după o traumă cerebrală

Publicat: 19.04.2020
Cercetătorii au studiat interacţiunea dintre celulele sistemului imunitar şi neuroni.

Un studiu al oamenilor de ştiinţă de la Universitatea Queensland, Australia, efectuat pe şoricei, a ajuns la concluzia că reîntinerirea celulelor imunitare din creier stimulează recuperarea creierului după o traumă şi chiar îmbunătăţeşte capacitatea de a învăţa şi a memora a animăluţelor, notează Medicalxpress. Cercetătorii au plecat de la concluziile studiilor anterioare care au dovedit faptul că interacţiunea dintre sistemul imunitar şi celulele nervoase influenţează capacitatea de a memora şi de a învăţa.

Dr. Jana Vukovic, cercetătoare a Universităţii, explică faptul că oamenii de ştiinţă plecau de la premisa că celulele sistemului imunitar al creierului, microgliile, induceau procesul inflamator, ceea ce ducea la reducerea performanţelor cognitive după producerea unei traume. „Cu toate acestea, atunci când am eliminat microgliile din creirul şoarecilor, am fost surprinşi că nu a fost absolut nicio schimbare în comportamentul sau capacitatea lor de a-şi repara ţesutul cerebral”, explică aceasta.

Cercetătorii au „golit” creierele subiecţilor de microglii, urmând ca apoi să le permită să repopuleze ţesuturile cerebrale, ulterior au observat că celulele imunitare au crescut performanţele neuronilor şi chiar au susţinut apariţia acestora.

„Am arătat că microgliile, în parte, au fost prost înţelese şi că trebuie să aflăm mai multe despre modul în care acestea sprijină şi stimulează căi de a promova repararea neuronilor”, dr. Vukovic.

Studiul a fost publicat în Cell.