Home » D:News » Cercetătorii au găsit centrul Sistemului Solar

Cercetătorii au găsit centrul Sistemului Solar

Credit foto: Pixabay
Publicat: 06.07.2020

Oamenii de știință au stabilit centrul de greutate al Sistemului Solar cu o precizie de 100 de metri.

Cercetătorii au reușit, în premieră, să identifice centrul de greutate al Sistemului Solar, cu o precizie de 100 de metri. În mod obișnuit, am presupune faptul că acesta s-ar afla în Soare, cu toate acestea, sarcina se dovedește a fi mult mai complexă, notează Futurism.

Pentru a identifica centrul de greutate al Sistemului Solar cercetătorii au trebuit să ia în calcul masa Soarelui, planetelor, planetelor pitice, a asteroizilor și a cometelor.

Centrul de greutate al Sistemului Solar

Atunci când au luat în calcul atracția gravitațională exercitată de către toate obiectele din Sistemul Solar, oamenii de știință au ajuns la concluzia că Jupiter, o planetă gigantă are un rol important. În aceste condiții, cercetătorii au ajuns la concluzia că centru de greutate se află deasupra suprafeței solar.

Această localizare a centrului de greutate nu diferă cu mult față de intuițiile pe le-am putea avea atunci când am fi întrebați această întrebare. Totuși, stabilirea cu precizie a acestui aspect poate deschide calea unor noi descoperiri.

Oamenii de știință sunt de părere că această măsurătoare va permite rezultate mai precise ale observațiilor asupra valurilor gravitaționale produse de către supernove sau găuri negre.

„Folosind pulsarii pe care îi observăm de-a lungul Căii Lactee, încercăm să fim ca un păianjen așezat în liniște în mijlocul pânzei sale”, explică astronomul NASA Stephen Taylor. „Cât de bine înțelegem că centrul Sistemului Solar este extrem de important, deoarece încercăm să simțim chiar și cea mai mică furnicătură pe această pânză”, mai adaugă acesta.

Studiul a fost publicat în The Astrophysical Journal.