Home » D:News » O doctoriță din Vâlcea, vaccinată cu doza de rapel, a suferit paralizie temporară facială

O doctoriță din Vâlcea, vaccinată cu doza de rapel, a suferit paralizie temporară facială

Mihaela STOICA 02.04.2021
O doctoriță din Vâlcea, vaccinată cu doza de rapel, a suferit paralizie temporară facială
Credit foto: Shutterstock

O doctoriță din județul Vâlcea, vaccinată joi cu doza de rapel, a suferit o paralizie temporară facială, au anunțat reprezentanții Ministerului Sănătății, care au precizat că, în prezent, starea medicului este bună.

Ministerul Sănătății a fost informat, joi, de către reprezentanții Institutului Național de Sănătate Publică – Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile despre o reacție adversă rară, respectiv paralizie temporară facială, după administrarea celei de a doua doze de vaccin BioNTech Pfizer (Comirnaty).

„În acest moment, pacienta se află într-o stare de sănătate bună, iar rezultatele analizelor nu arată modificări patologice”, au transmis reprezentanții MS.

Doctoriția care a suferit paralizia temporară facială are 32 de ani și este medic în secția ORL a Spitalului Județean Vâlcea.

MS a afirmat că, potrivit prospectului vaccinului BioNTech Pfizer (Comirnaty), reacția adversă avută este una rară și se manifestă și la alte tipuri de vaccinuri.

Ce este paralizia Bell și la câte persoane vaccinate poate să apară?

În prospectul vaccinului Pfizer se arată că paralizia facială periferică temporară (paralizia Bell) poate să apară la mai puțin de o persoană din 1.000.

Potrivit unui raport FDA de la începutul lunii decembrie, publicat înainte să aprobe vaccinul BioNTech Pfizer, în studiul clinic de faza III (realizat pe 44.000 de persoane), patru oameni care au fost vaccinați cu el au dezvoltat paralizia lui Bell, o formă de paralizie facială temporară care a durat între 10 și 21 de zile. Paralizia lui Bell a apărut la cei patru în 3, 9, 37 și respectiv 48 de zile de la vaccinarea împotriva COVID-19.

Deși FDA a afirmat că, cel mai probabil, nu a fost un efect secundar al vaccinului, a recomandat atunci cadrelor medicale să monitorizeze atent persoanele pe care le vaccinează.

Cauza paraliziei lui Bell, care apare brusc și arată precum una dintre urmările accidentului vascular cerebral, nu a fost încă elucidată de oamenii de știință. În cele mai multe astfel de cazuri, o parte a feței paralizează și este mult mai jos decât cealaltă. Există situații, rare, în care această formă de paralizie afectează ambele părți ale feței. De cele mai multe ori, paralizia lui Bell trece de la sine.

Vă recomandăm să citiți și:

Ce a constatat Israelul după vaccinarea intensă cu dozele Pfizer

Vaccinul COVID-19 de la Pfizer. Anticorpi generați la 99% dintre angajații unui spital din Roma

Suedia suspendă plăţile către Pfizer pentru vaccinul împotriva COVID-19. Ce s-a întâmplat

România, printre țările în care Pfizer a redus masiv livrările de vaccin