Home » D:News » O bacterie foarte periculoasă, rezistentă la antibiotice, descoperită într-o piscină din Murighiol

Publicat: 18.08.2021

O bacterie rezistentă la antibiotice, foarte periculoasă pentru oameni și animale, a fost descoperită într-o piscină din Murighiol, județul Tulcea. În alte piscine au fost probleme cu cantitățile de clor, astfel că activitatea acestor unități a fost oprită temporar de comisarii ANPC.

Problemele au fost descoperite în timpul unor controale efectuate marți, de comisarii Comandamentului Delta Dunării în Murighiol.

Într-o piscină a fost descoperită bacteria Pseudomonas aeruginosa, foarte periculoasă pentru oameni și animale deoarece este rezistentă la antibiotice.

„Abaterile constatate de comisarii ANPC au fost: -nerespectarea parametrilor fizico-chimici prevăzuti de OMS 994/2018, respectiv clor rezidual liber determinat de sub 0,3 mg/L, iar ph-ul apei peste 8,2; – ultimul buletin de analiză al apei din piscină, în posesia căruia operatorul economic a intrat în seara zilei de 16.08.2021, indicând prezența bacilului piocianic (pseudomonas aeruginosa), în valoare de 9 UFC/100 ml, față de 0 UFC/100 ml, obligatoriu”, au anunțat reprezentanții ANPC.

Bacteria poate provoca pneumonie și infecții ale sângelui

Bacteria descoperită în apă poate provoca pneumonie și infecții ale sângelui, spun specialiștii. De aceea, activitatea piscinelor a fost oprită temporar, iar proprietarii lor au fost amendați.

„Au fost aplicate 2 amenzi contravenționale, în valoare de 35.000 lei, la care s-au adăugat măsuri complementare de oprire temporară a prestării serviciilor la piscina și a utilizării toboganelor, până la remedierea deficiențelor (refacerea și prezentarea echipelor de control a unor analize corespunzătoare și a documentelor necesare toboganului), cu propunere de închidere temporară a unității pe o durată de cel mult 6 luni”, au precizat cei de la Protecția Consumatorilor, potrivit Mediafax.

Controalele vor continua și în perioada următoare.