Home » D:News » Cât cheltuie românii, în medie, pe o mașină second hand?

Cât cheltuie românii, în medie, pe o mașină second hand?

Cât cheltuie românii, în medie, pe o mașină second hand?
Foto: Shutterstock
Publicat: 15.04.2023

Românii sunt printre europenii care cheltuie cel mai puțin pe mașinile second hand. Aleg ori mașini ieftine ori foarte scumpe. Intervalul în care românii își schimbă cel mai des mașina este de 4-6 ani de la achiziționare.

Obiceiurile cumpărătorilor de mașini din Europa variază de la o țară la alta, deoarece oamenii diferă semnificativ în ceea ce privește puterea de cumpărare și așteptările pe care le au de la un vehicul. Există însă un aspect care îi unește pe toți șoferii aflați în căutarea unei mașini second hand – dorința de a beneficia de un preț cât mai mic.

Pentru șoferii români, prețul este și mai important – 44,8% dintre cumpărătorii de pe piața auto second hand consideră prețul ca fiind cel mai important factor atunci când iau o decizie de cumpărare.

Un sfert dintre români schimbă vehicule la fiecare 1-3 ani

Intervalul în care românii își schimbă cel mai des mașina este de 4-6 ani de la achiziționare, marjă care se încadrează în media țărilor din regiune. 36,5% dintre români tind să-și cumpere un alt vehicul la 4-6 ani, ceea ce este exact la fel ca în Franța (36,5%) sau în Polonia (36,6%), potrivit unui studiu carVertical.

Fiecare al 10-lea cumpărător român caută să-și schimbe vehiculul între 7 până la 10 ani, interval de timp cu procentaj foarte asemănător cu Ungaria (10,4%). Un sfert dintre români schimbă vehicule la fiecare 1-3 ani, ceea ce este foarte asemănător cu obiceiurile șoferilor din Franța (25,9%).

„Mai mult de o cincime dintre respondenții din România ne-au spus că sunt în proces de cumpărare a primei lor mașini, ceea ce înseamnă că țara ar putea avea o pondere mai mare de șoferi noi în comparație cu piețele învecinate”, spune Matas Buzelis, șeful departamentului de comunicare al companiei citate.

Mai mult, 6,1% dintre șoferii români tind să-și înlocuiască mașina mai rar decât la fiecare 10 ani, ceea ce face România mai puțin conservatoare la acest capitol decât Franța (12,9%), Cehia (10%) sau chiar Italia (7,9%).

Cea mai populară categorie de preț pentru o mașină second hand în România este cea cuprinsă între 4.900 și 14.800 lei

În funcție de marcă, model, anul de fabricație și starea actuală, o mașină la mâna a doua poate costa de la câteva sute până la câteva zeci de mii de euro. În jur de 8,9% dintre șoferii români decid să-și cumpere un vehicul de până la 4.900 de lei. În același timp, în țări precum Polonia și Cehia aproximativ 10% dintre șoferii se așteaptă să cheltuiască nu mai mult de 4.900 de lei pentru o mașină, în timp ce în Ungaria, această pondere este de 10,3%.

Totuși, cea mai populară categorie de preț pentru o mașină second hand în România este cea cuprinsă între 4.900 și 14.800 lei. Mai mult de un sfert dintre proprietarii de mașini (25,6%) decid să cheltuiască o sumă care se încadrează între aceste limite pentru următoarea lor achiziție. 15,5% dintre cumpărătorii de mașini second hand au un buget cuprins între 14.800 și 24.600 lei, în timp ce 16,8% dintre șoferi vizează mașini cu prețuri de 24.600-49.200 lei.

Când vine vorba de vehicule mai scumpe, 12,2% dintre cumpărătorii de mașini cheltuie sume între 49.200 și 73.900 de lei. Capitolul la care românii excelează în raport cu restul europenilor este cel al mașinilor de lux – 5,1% dintre șoferii din România au declarat că aleg vehicule care costă între 221.600 și 295.400 de lei iar 5,6% vehicule de peste 295.400 lei.

Situația economică dintr-o anumită țară reflectă cât de mult doresc șoferii să plătească pentru un vehicul second hand. În România, Polonia, Ungaria și Cehia, majoritatea cumpărătorilor cheltuiesc până la 14.800 de lei pe mașini. Aceste cifre sunt mult mai mari în țările vest-europene, cum ar fi Italia, Marea Britanie și Franța, unde majoritatea se încadrează între 24.600 și 73.900 de lei când achiziționează un vehicul second-hand.

Majoritatea șoferilor români sunt îngrijorați de starea tehnică a unei mașini atunci când o aleg

Atunci când aleg o mașină, majoritatea șoferilor români sunt îngrijorați de starea sa tehnică. Istoricul coliziunilor și prețul sunt de asemenea printre prioritățile principale. Emisiile de carbon sau țara de origine a unui vehicul sunt factorii cei mai puțin importanți.

Cumpărătorii de mașini second hand acordă prioritate lucrurilor similare în toate țările chestionate. Starea tehnică, prețul și siguranța sunt cei mai importanți factori pentru șoferii din Ungaria, Italia și Spania. Cu toate acestea, pentru majoritatea șoferilor români, siguranța nu este printre prioritățile de top.

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal