Home » D:News » China perturbă industria auto germană și nu ar trebui subestimată

China perturbă industria auto germană și nu ar trebui subestimată

China perturbă industria auto germană și nu ar trebui subestimată
Sursa foto: Profimedia
Publicat: 06.09.2023

Litera I din IAA, numele salonului auto anual din Germania, vine de la internaţional, iar evenimentul din acest an merită acest nume mai mult ca niciodată, scrie Bloomberg.

Jumătate dintre companiile care vor participa la ediţia din acest an vor fi străine, 41% dintre acestea prove­nind din Asia. Numărul constructo­rilor chinezi va fi peste dublul celui din 2021, potrivit Ziarului Financiar.

Faptul că Germania găzduieşte cel mai puţin german show auto din istorie nu e surprinzător având în vedere viteza cu care China a devenit un exportator auto.

Chinezii produc ma­şini electrice într-un ritm ameţitor

„Puterea cu care companiile chi­neze avansează în Europa nu ar tre­bui subestimată“, arată Peter Fintl, consultant la Capgemini Engi­neering. „Companiile chinezeşti vin cu maşini extrem de competitive, pro­iectate şi construite pentru a fi pe placul cumpărătorilor occidentali“.

Constructorii chinezi produc ma­şini electrice într-un ritm ameţitor şi se extind în forţă peste graniţe pe fon­dul războiului dur al preţurilor de pe piaţa internă. Nemţii, între timp, sunt sub presiune să-şi accelereze dez­voltarea, probleme de software amânându-le noi modele cheie. Presiunile inflaţioniste, penuria de muncitori calificaţi şi energia scumpă din Europa le sporesc provocările de natură structurală.

În timp ce producătorii chinezi au rămas în mare măsură în urma străinilor care vând maşini pe ben­zină, subvenţiile guvernamentale şi numărul în creştere de coderi ai ţării i-au ajutat pe aceştia să câştige un avans în privinţa ultimelor tehnologii electrice şi digitale. Aceştia benefi­ciază de asemenea de costuri mai mici de producţie şi un lanţ solid de aprovizionare cu baterii.

Mai multe startup-uri chineze au probleme fi­nanciare

Însă în pofida avansurilor înre­gis­trate peste graniţe, mai multe startup-uri chineze au probleme fi­nanciare din cauza încetinirii econo­miei chineze şi războiului intern al preţurilor.

Acestora le lipsesc de asemenea infrastructura de dealer şi marketing pe care constructorii europeni au clădit-o în decenii, aceasta putându-le complica extinderea în Europa.

Reuters arată că firmele auto chineze au în faţă un nou set de provocări la pătrunderea pe piaţa europeană. Stereotipurile procesului chinez de producţie, costurile de import şi o piaţă EV mai puţin dezvoltată sunt doar o parte din problemele pe care branduri chineze ca BYD, Nio şi MG al SAIC le vor avea de înfruntat pentru a creşte în Europa.

Puterea chinezilor de perturbare a pieţei auto europene

Avantajul constructorilor este preţul. Şi totuşi, aceştia nu vor reuşi probabil să vândă maşini în Europa la fel de ieftin ca acasă. Logistica, taxele pe vânzări, tarifele de import şi respectarea cerinţelor europene de certificare toate cresc costurile, arată Spiros Fotinos, reprezentant al mărcii chineze Zeekr.

Mai e şi problema încrederii consumatorilor. Deşi unele mărci chineze sunt bine cunoscute în Europa, altele încă nu şi-au asigurat încrederea clienţilor europeni. Sondajele arată că majoritatea potenţialilor cumpărători de EV din Europa nu recunosc mărcile chineze.

Şi totuşi, puterea chinezilor de perturbare a pieţei auto europene este puternică, notează Politico.

Măsura interzicerii vânzării de maşini cu combustie internă din 2035 introdusă de UE a reprezentat deschiderea de care mărcile chineze au avut nevoie. Vânzările acestora sunt impulsionate şi de primele generoase de achiziţie introduse de unele ţărim ai bogate, ca Franţa, Germania şi Olanda.

Avantajul chinezilor este dublu

Exporturile auto chineze sunt încă mici, reprezentând aproximativ 3,5% din vânzările auto europene din 2022, potrivit S&P. Însă Transport & Environment, o organizaţie verde non-guvernamentală, arată că firmele chineze ar putea acapara între 9 şi 18% din piaţa maşinilor electrice până în 2025.

Avantajul chinezilor este unul dublu. Producătorii săi de EV nu suportă costurile constructorilor europeni legate de tranziţia dinspre motoarele cu ardere internă, iar cu vasta sa piaţă internă, China a spart codul producţiei ieftine de baterii, principalul cost al unui autovehicul electric.

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un nou studiu a identificat patru căi majore de evoluție a bolii Alzheimer
Un nou studiu a identificat patru căi majore de evoluție a bolii Alzheimer
Specia din Insulele Galapagos care pare să evolueze în sens invers
Specia din Insulele Galapagos care pare să evolueze în sens invers
Justiție și moarte: evoluția pedepsei capitale de-a lungul secolelor
Justiție și moarte: evoluția pedepsei capitale de-a lungul secolelor
Avocați împotriva morții. Cine sunt cei care își asumă să pledeze cauza celor mai huliți oameni ai societății
Avocați împotriva morții. Cine sunt cei care își asumă să pledeze cauza celor mai huliți oameni ai societății
Courteney Cox a intrat în istoria culturii pop în 1985, spunând pentru prima dată cuvântul „menstruație” la televizor
Courteney Cox a intrat în istoria culturii pop în 1985, spunând pentru prima dată cuvântul „menstruație” la televizor
Forța din mâini: ce ne spune priza despre sănătatea noastră
Forța din mâini: ce ne spune priza despre sănătatea noastră
Ce porți la plajă peste costumul de baie? Iată 5 sugestii (P)
Ce porți la plajă peste costumul de baie? Iată 5 sugestii (P)
Mâncare nesănătoasă, dar mai puțin dăunătoare: Ce recomandă experții în nutriție dacă poftești la „junk food”
Mâncare nesănătoasă, dar mai puțin dăunătoare: Ce recomandă experții în nutriție dacă poftești la „junk food”
Test de cultură generală. Care planetă ar putea pluti pe apă?
Test de cultură generală. Care planetă ar putea pluti pe apă?
Foștii șefi ai NASA fac front comun împotriva tăierilor de buget propuse de administrația Trump
Foștii șefi ai NASA fac front comun împotriva tăierilor de buget propuse de administrația Trump
„Copiii au dreptul la o pace autentică și durabilă”, transmite Papa Leon
„Copiii au dreptul la o pace autentică și durabilă”, transmite Papa Leon
„Mormântul iluziilor germane”. Înfrângerile ruşinoase pe care nemţii le-au suferit în România în Primul Război Mondial
„Mormântul iluziilor germane”. Înfrângerile ruşinoase pe care nemţii le-au suferit în România în Primul Război Mondial
Chatbotul Grok al lui Elon Musk a generat comentarii prin care îl laudă pe Adolf Hitler
Chatbotul Grok al lui Elon Musk a generat comentarii prin care îl laudă pe Adolf Hitler
Nivel record la prețul cuprului în SUA după ce Donald Trump a anunțat un tarif de 50%
Nivel record la prețul cuprului în SUA după ce Donald Trump a anunțat un tarif de 50%
YouTube ar putea bloca creatori la cererea Guvernului din Pakistan
YouTube ar putea bloca creatori la cererea Guvernului din Pakistan
Papa Leon spune că „trebuie să ne rugăm” pentru oamenii care nu cred în schimbările climatice
Papa Leon spune că „trebuie să ne rugăm” pentru oamenii care nu cred în schimbările climatice
Cum îți ceri scuze corect: greșelile de evitat și pașii care chiar contează
Cum îți ceri scuze corect: greșelile de evitat și pașii care chiar contează
Epava unei nave portugheze, capturată de pirați acum 300 de ani, a fost descoperită lângă Madagascar
Epava unei nave portugheze, capturată de pirați acum 300 de ani, a fost descoperită lângă Madagascar