Home » D:News » Dispariția bizară a unui avion F-35: „Nu sunt sigur unde e”

Dispariția bizară a unui avion F-35: „Nu sunt sigur unde e”

Dispariția bizară a unui avion F-35: „Nu sunt sigur unde e”
Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 24.09.2023

Un pilot militar al cărui avion de luptă a dispărut temporar în weekend este auzit cerând în mod repetat o ambulanță într-un apel la 911 dintr-o casă din Carolina de Sud unde s-a parașutat pentru a se salva, potrivit unei înregistrări audio publicate pentru The Associated Press.

Înregistrarea de patru minute surprinde circumstanțele bizare pentru cele trei persoane neidentificate implicate: un locuitor din North Charleston care explică foarte calm că un pilot tocmai s-a parașutat în curtea sa, pilotul care nu știe ce s-a întâmplat cu avionul său F-35 și un dispecer nedumerit care încearcă să înțeleagă totul.

„Avem un pilot în casă și cred că a aterizat în curtea mea și încercăm să vedem dacă putem trimite o ambulanță acasă, vă rog”, a spus rezidentul.

„Doamnă, un avion militar s-a prăbușit. Eu sunt pilotul”

Pilotul, care a spus că are 47 de ani, a declarat că se simte „OK”, după ce s-a prăbușit de la circa 2.000 de metri, după estimările lui. Doar spatele îl durea, a spus el. Rezidentul a spus că pilotul arăta bine.

„Doamnă, un avion militar s-a prăbușit. Eu sunt pilotul. Trebuie să pornim operațiunile de salvare”, a spus pilotul. „Nu sunt sigur unde este avionul. S-ar fi prăbușit undeva. M-am ejectat”.

Mai târziu, în timpul apelului, el a făcut un alt apel pentru ajutor medical.

„Doamnă, sunt pilot într-un avion militar și m-am ejectat. Așa că am coborât cu parașuta până la sol. Puteți trimite o ambulanță, vă rog?”, a spus pilotul.

Un aviator cu zeci de ani de experiență

Pușcașii marini l-au descris pe pilot ca fiind un aviator experimentat, cu zeci de ani de experiență în cabina de pilotaj.

F-35 s-a prăbușit duminică, după ce o defecțiune l-a determinat pe pilot să se ejecteze deasupra orașului Charleston și să aterizeze în curtea unei locuințe, nu departe de Aeroportul Internațional Charleston.

Avionul de vânătoare, despre care Corpul pușcașilor marini a spus că se afla la o altitudine de numai 300 de metri, a continuat să zboare timp de 100 de kilometri (60 de mile) până când s-a prăbușit într-o zonă rurală din apropierea orașului Indiantown. A fost nevoie de mai mult de o zi pentru a localiza epava.

Într-un apel de dispecerat separat de opt minute, dat publicității recent pentru AP, un oficial neidentificat a încercat să explice că aveau „un pilot cu parașuta”, dar nicio informație despre ce s-a întâmplat cu avionul său sau informații despre prăbușire. Acesta a spus că „pilotul l-a pierdut din vedere în timp ce cobora din cauza vremii”.

Oficialul și-a amintit, de asemenea, că a auzit un „zgomot destul de puternic” cu aproximativ 25 de minute înainte, care „semăna cu ceva de genul unei tornade, posibil un avion”.

„Dacă avionul este stabil în zbor la nivel, avionul va încerca să rămână acolo”

Corpul pușcașilor marini a declarat recent că o caracteristică de pe avioanele de luptă destinată să protejeze piloții în situații de urgență ar putea explica modul în care F-35 a reușit să își continue deplasarea. Aceștia au spus că, deși nu este clar de ce avionul a continuat să zboare, software-ul de control al zborului ar fi funcționat pentru a-l menține stabil dacă nu mai existau mâinile unui pilot pe comenzi.

„Dacă avionul este stabil în zbor la nivel, avionul va încerca să rămână acolo. Dacă se afla într-o urcare sau coborâre stabilită, avionul va menține o stare 1G în acea urcare sau coborâre până când i se va ordona să facă altceva”, a declarat Corpul Pușcașilor Marini într-un comunicat. „Acest lucru este conceput pentru a-i salva pe piloții noștri în cazul în care sunt incapabili sau își pierd cunoștința”.

„În mod normal, avioanele sunt urmărite prin intermediul radarului”

Alte întrebări despre accident au rămas, în special de ce avionul nu a fost urmărit în timp ce a continuat să zboare deasupra Carolinei de Sud și cum de a fost nevoie de mai mult de o zi pentru a găsi un avion de luptă masiv care a zburat deasupra unor zone populate, deși rurale.

Pușcașii marini au declarat că caracteristicile care șterg comunicațiile securizate ale avionului în cazul unei ejecții – o caracteristică menită să protejeze atât locația pilotului, cât și sistemele clasificate ale avionului – ar fi putut, de asemenea, să îngreuneze eforturile de a-l găsi.

„În mod normal, avioanele sunt urmărite prin intermediul radarului și al codurilor transponderului”, au declarat pușcașii marini. „La ejectarea pilotului, aeronava este proiectată să șteargă (sau să „reducă la zero”) toate comunicațiile securizate”.

„F-35 a zburat, a evitat să se prăbușească într-o zonă dens populată”

Avionul ar fi continuat să transmită un identificator pe un canal deschis pentru a se identifica ca prieten sau dușman – dar chiar și pe un canal de comunicații neclasificat, controlul traficului aerian ar fi putut să nu fie capabil să recepționeze semnalul, în funcție de cât de puternic era radarul său, de vremea din acel moment, de înălțimea la care zbura avionul și de teren, au spus pușcașii marini. Aceștia au precizat că furtunile și plafoanele joase ale norilor au îngreunat și mai mult căutarea avionului.

„Atunci când este combinat cu capacitățile stealth ale F-35, urmărirea avionului a trebuit să se facă prin mijloace netradiționale”, a transmis serviciul.

Incidentul este încă în curs de investigare, iar rezultatele unei comisii oficiale de examinare ar putea dura luni de zile.

Cu toate acestea, pușcașii marini au declarat că funcția care a menținut avionul în zbor ar fi putut salva nu doar viața pilotului, ci și a altor persoane de la sol.

„Vestea bună este că a părut să funcționeze așa cum a fost anunțat. Cealaltă parte bună în acest caz este că, prin faptul că, prin faptul că F-35 a zburat, a evitat să se prăbușească într-o zonă dens populată din jurul aeroportului și, din fericire, s-a prăbușit pe un câmp gol și într-o zonă împădurită”, se arată în comunicat.

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...