Home » D:News » Premiul Nobel pentru Chimie 2023, acordat pentru descoperirea punctelor cuantice din luminile LED

Publicat: 04.10.2023

Oamenii de știință Moungi Bawendi, Louis Brus și Alexei Ekimov au câștigat Premiul Nobel pentru Chimie din 2023 pentru „descoperirea și sinteza punctelor cuantice”, a anunțat miercuri organismul care acordă premiile.

Nanoparticulele și punctele cuantice sunt utilizate în luminile LED și ecranele TV. De asemenea, pot fi utilizate pentru a ghida chirurgii în timpul intervențiilor chirugicale.

Bawendi este profesor la Institutul de Tehnologie din Massachusetts, Brus este predă la Universitatea Columbia, în timp ce Ekimov lucrează pentru Nanocrystals Technology Inc, potrivit Reuters.

Premiul Nobel, vechi de mai bine de un secol

Premiul vechi de mai bine de un secol este acordat de Academia Regală Suedeză de Științe și valorează 11 milioane de coroane suedeze.

Premiul Nobel pentru Chimie de anul trecut a fost acordat oamenilor de știință Carolyn Bertozzi, Morten Meldal și Barry Sharpless pentru lucrări de pionierat într-o ramură a chimiei. Ei au descoperit reacții care permit moleculelor să se strângă pentru a crea noi compuși.