Home » D:News » Cea mai mare industrie auto din Europa se luptă pentru supraviețuire

Cea mai mare industrie auto din Europa se luptă pentru supraviețuire

Cea mai mare industrie auto din Europa se luptă pentru supraviețuire
Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 22.01.2024

Industria auto germană, care este cea mai mare din Europa, având aproximativ 800.000 de angajaţi, se luptă pentru supravieţuire, scrie Ziarul Financiar.

Pe măsură ce companii precum BMW, Mercedes-Benz şi Volkswagen se străduiesc să accelereze vânzările de vehicule electrice, furnizorii de componente pentru maşinile clasice dau faliment pe capete, fiind forţaţi să concedieze zeci de mii de persoane.

Cu doar cinci ani în urmă, Andreas Wolf se străduia să convingă investitorii de planurile sale de a transforma furnizorul bavarez de automobile Vitesco Technologies într-un specialist în piese şi sisteme pentru vehicule electrice, scrie FT.

Ani brutali pentru cea mai mare industrie auto din Europa

„Nimeni nu a crezut în el”, a declarat directorul general al Vitesco, subliniind cât de târziu a realizat industria auto tradiţională că maşinile cu motoare cu combustie vor fi în curând relegate la o tehnologie a trecutului.

„Existau mii de argumente pentru care (era vehiculelor electrice) nu va veni niciodată”, a spus Wolf. „S-a schimbat abia acum doi ani”.

Au fost câţiva ani brutali pentru industria auto germană, cea mai mare din Europa, care are aproximativ 800.000 de angajaţi. Companii precum BMW, Mercedes-Benz şi Volkswagen se străduiesc să accelereze vânzările de vehicule electrice, în timp ce un număr tot mai mare de start-up-uri chinezeşti anunţă lansarea de modele electrice în Europa.

Tranziţia la maşinile alimentate cu baterii s-a adăugat la provocările pentru reţeaua tentaculară de furnizori auto din Germania, deja presată de recesiunea economică, inflaţie şi creşterea ratelor dobânzilor.

Numărul furnizorilor a scăzut

Din 2020 până în 2023, numărul furnizorilor germani de nivel 1 cu mai mult de 20 de angajaţi a scăzut de la puţin sub 700 la aproximativ 615, iar în aceeaşi perioadă s-au pierdut peste 30.000 de locuri de muncă, potrivit statisticilor oficiale.

Între timp, pariul timpuriu al Vitesco pe vehiculele electrice nu numai că a făcut din Vitesco un furnizor de automobile excepţional, ci şi o ţintă atractivă pentru rivali. Wolf urmează să părăsească compania în acest an, înainte de finalizarea unei preluări de 3,8 miliarde de euro de către un alt furnizor de automobile, Schaeffler.

Unele dintre cele mai mari companii germane din acest domeniu, precum Schaeffler şi Continental, au avertizat în ultimii ani cu privire la reducerea a peste zeci de mii de locuri de muncă, în timp ce încearcă să intensifice investiţiile în tehnologiile viitoare.

16 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare

Bosch a anunţat săptămâna trecută pierderea a 1.200 de locuri de muncă, în timp ce ZF Friedrichshafen, care este controlată în mare parte de oraşul din sudul Germaniei al cărui nume îl poartă, a declarat că îşi revizuieşte operaţiunile şi că, în cel mai pesimist scenariu, ar putea reduce până la 12.000 de posturi în următorii şase ani.

O mare parte din presiunea asupra costurilor cu care se confruntă în prezent furnizorii provine din necesitatea de a investi în vehiculele electrice, în acelaşi timp cu menţinerea cotei pe piaţa veche a motoarelor cu combustie. În 2022, furnizorii germani au cheltuit 16 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare – o sumă record, potrivit unui raport realizat de compania de consultanţă Strategy&, deţinută de PwC.

Furnizorii „cheltuiesc dublu pe platforme duble – totul este dublu, cu excepţia creşterii sau a profitului”, a declarat Christian Kames, codirector al departamentului de consultanţă financiară al Lazard pentru Germania, Elveţia şi Austria.

Chiar şi Vitesco a menţinut o afacere mare cu motoare cu combustie care conduce la profitabilitate, în timp ce divizia sa de tehnologii de electrificare rămâne în pierdere. Dar Wolf a declarat că se aşteaptă la marje de profit de 7-9% în următorii ani.

Furnizorii germani deţin 25% din cota de piaţă globală

„În 18 luni, lansăm 75 de produse noi – trebuie să dezvoltăm toate aceste lucruri”, a spus el, adăugând că, deşi doar 11% din vânzările de 9 miliarde de euro ale companiei în 2022 au fost pentru piese pentru vehicule electrice, cifra echivalentă a fost de aproape trei sferturi atunci când a venit vorba de comenzi noi.

Marjele furnizorilor auto tradiţionali la nivel global, un segment pe care companiile germane îl domină, s-au redus în medie cu trei procente în cei cinci ani până în 2022, potrivit unui raport realizat de Lazard şi compania de consultanţă Roland Berger.

Furnizorii germani deţin în continuare 25% din cota de piaţă globală, dar cifra a scăzut cu trei puncte procentuale din 2019, potrivit raportului realizat de Strategy&, care a precizat că cea mai mare parte a fost pierdută în favoarea rivalilor asiatici.

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Fizicianul evreu premiat cu Nobel care a contribuit apoi masiv la dezvoltarea bombei atomice. A intrat într-un conflict deschis chiar cu Einstein
Fizicianul evreu premiat cu Nobel care a contribuit apoi masiv la dezvoltarea bombei atomice. A intrat într-un conflict ...
Românii au stabilit un nou record! A fost cea mai aglomerată vară pentru aeroporturi
Românii au stabilit un nou record! A fost cea mai aglomerată vară pentru aeroporturi
România este țara din UE cu cei mai mulți tineri care locuiesc în case supraaglomerate
România este țara din UE cu cei mai mulți tineri care locuiesc în case supraaglomerate
O investigație șocantă arată că aproape 70% din plasticul colectat nu este reciclat, ci ars
O investigație șocantă arată că aproape 70% din plasticul colectat nu este reciclat, ci ars
Copilăria alături de un câine poate fi benefică pentru sănătatea intestinală, arată un studiu
Copilăria alături de un câine poate fi benefică pentru sănătatea intestinală, arată un studiu
O gaură neagră „primordială” ar putea trece prin Sistemul Solar în fiecare deceniu
O gaură neagră „primordială” ar putea trece prin Sistemul Solar în fiecare deceniu
Este apa leac pentru mahmureală?
Este apa leac pentru mahmureală?
Mister rezolvat! Cum reușesc puii de țestoase să iasă din nisip?
Mister rezolvat! Cum reușesc puii de țestoase să iasă din nisip?
Unii cercetători susțin că ar trebui să reducem dimensiunea halbei de bere
Unii cercetători susțin că ar trebui să reducem dimensiunea halbei de bere
Prima mare audiție cu pisici negre pentru un rol într-un film
Prima mare audiție cu pisici negre pentru un rol într-un film
Vivian Maier, bona care a devenit unul dintre cei mai buni fotografi stradali ai secolului XX
Vivian Maier, bona care a devenit unul dintre cei mai buni fotografi stradali ai secolului XX
Creierul uman împarte ziua în capitole. Dar de ce și cum?
Creierul uman împarte ziua în capitole. Dar de ce și cum?
De ce nu ruginește oțelul inoxidabil?
De ce nu ruginește oțelul inoxidabil?
Un studiu a identificat 33 de „zone întunecate” la nivel global, unde mii de specii așteaptă să fie descoperite
Un studiu a identificat 33 de „zone întunecate” la nivel global, unde mii de specii așteaptă să fie descoperite
A reapărut pe cerul Pământului o cometă văzută pentru ultima oară de neanderthalieni
A reapărut pe cerul Pământului o cometă văzută pentru ultima oară de neanderthalieni
OpenAI a cerut investitorilor să nu sprijine start-upurile rivale ale companiei
OpenAI a cerut investitorilor să nu sprijine start-upurile rivale ale companiei
Cercetătorii au descoperit încă doi factori de risc pentru demență
Cercetătorii au descoperit încă doi factori de risc pentru demență
Aproape 200 de substanțe potențial cancerigene, găsite în ambalajele alimentare comune
Aproape 200 de substanțe potențial cancerigene, găsite în ambalajele alimentare comune