Home » D:News » Care mai este starea de spirit a românilor?

Care mai este starea de spirit a românilor?

Care mai este starea de spirit a românilor?
Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 17.11.2024

Unul din doi români se declară optimist, în timp ce 15% dintre ei adoptă o atitudine pragmativă. Stresul și oboseala sunt resimțite de 12% dintre cei care au răspuns unui studiu, iar 6% se consideră pemimiști. Generația Z și Generația Y se arată mai optimiste decât Generația X sau Baby Boomers.

Un nou studiu al Life is Hard și realizat de firma de cercetare Cult Research oferă o privire detaliată asupra stării de spirit, preocupărilor și deschiderii față de asigurări ale românilor din 2024. Studiul, realizat pe un eșantion reprezentativ de 795 de persoane active online, identifică 4 segmente distincte în rândul populației: avangardiștii, centrații pe sine, spectatorii sociali și deconectații social.

Conform studiului, intitulat BARES.AS – Baremul Comportamentelor Responsabile și al Asigurărilor din România, 55% dintre români se declară optimiști, în timp ce 15% adoptă o atitudine pragmatică. Totuși, stresul și oboseala sunt resimțite de 12% dintre români, iar 6% se consideră pesimiști. Generația Z și Generația Y se arată mai optimiste decât Generația X și Baby Boomers, însă pragmatismul este mai accentuat la generațiile mai în vârstă.

„O radiografie cuprinzătoare” asupra românilor

„Studiul pe care Life is Hard l-a realizat oferă o radiografie cuprinzătoare a modului în care românii privesc asigurările în 2024, într-un context plin de incertitudini economice și sociale. Pentru noi, acest demers este strâns legat de misiunea companiei – More Life, prin care ne propunem să contribuim la îmbunătățirea calității vieții prin soluții digitale de protecție și securitate accesibile și personalizate. Totodată, studiul ne permite să ne menținem conectați la nevoile reale ale românilor, oferindu-ne o înțelegere clară a preferințelor lor în materie de risc, protecție și stabilitate financiară. Companiile de asigurări au astfel oportunitatea de a adapta produsele pentru a răspunde unor așteptări tot mai diverse, unde accesibilitatea și încrederea sunt criterii esențiale”, a declarat Cătălin Chiș, CEO Life is Hard.

Românii rămân precauți în fața viitorului. Principalele preocupări care pot afecta calitatea vieții sunt problemele de sănătate (68%), urmate de dificultățile financiare (59%) și problemele de securitate (35%), inclusiv teama de un posibil conflict în care România ar putea fi implicată. Aceste rezultate sugerează o nevoie tot mai mare de soluții de protecție personală și financiară.

Criteriile după care românii își aleg asigurările reflectă un interes pragmatic. Prețul rămâne cel mai important factor în decizia de achiziționare (70%), urmat de încrederea în compania de asigurări (58%) și experiența în domeniu (37%). În ceea ce privește experiențele cu asigurările, 46% dintre români au o percepție oarecum pozitivă, în timp ce 32% se declară foarte mulțumiți de produsele de asigurare pe care le-au folosit.

„Românii sunt tot mai deschiși către produse de asigurare inovatoare”

„Cercetarea pe care am realizat-o împreună cu Life is Hard arată că românii sunt tot mai deschiși către produse de asigurare inovatoare. Asigurările comportamentale, adaptate stilului de viață și obiceiurilor sănătoase, precum și cele pentru sănătatea mintală, câștigă teren, mai ales în rândul segmentului Centrații pe sine, din care 40% se arată interesați de aceste produse. În schimb, asigurările bazate pe inteligență artificială și colaborările cu fintech-uri rămân mai puțin înțelese de publicul larg”, a adăugat Paul Acatrini – Research Manager & Managing Partner Cult Research

Studiul BARES.AS, prezentat în cadrul Transylvania Insurance Days 2024, subliniază existența a patru segmente principale ale populației, fiecare cu atitudini distincte față de asigurări:

● Avangardiștii (23%): Optimiști, cu cele mai mari venituri și orientați către soluții de asigurare complexe.

● Centrații pe sine (37%): Focalizați pe sănătatea emoțională și fizică, preocupați de viitor, dar cu o atitudine individualistă.

● Spectatorii sociali (27%): Mai afectați de scumpiri și mai puțin dispuși să încheie polițe de asigurare din cauza satisfacției scăzute cu stilul lor de viață.

● Deconectații social (13%): Cei mai vulnerabili, cu venituri mici și interes minim pentru asigurări, fiind categoria care încheie cele mai puține polițe.

Tags:
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal