Prima pagină D:News

Noi inele descoperite in jurul lui Saturn

Redactia Descopera.ro | 02.27.2008 | ● Vizualizări: 52
Noi inele descoperite in jurul lui Saturn     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Aparitia unor cavitati, observate prin ceata formata din particulele de energie din apropierea orbitelor celor doua luni ce inconjoara planeta Saturn, arata ca aceasta ar putea fi inconjurata de unele inele nedescoperite inca, foarte greu de observat, aproape invizibile.

Potrivit cercetatorilor, intr-o prima faza, baza corpurilor ceresti de pe inelele lui Saturn au fost ramasitele unui imens bloc de gheata, care s-a spart la inceputul formarii planetelor. In a doua faza, inelele s-au completat cu acelasi material din care este formata si planeta Saturn.
Gaurile aparute de-alungul orbitei au dus la descoperirea a inca doua luni, “Methone” si “Anthe”, in apropierea planetei Saturn. “Methone” a fost descoperita de robotul spatial Cassini, ce a fost lansat in 1997 ca parte a unui program multinational, in 2004, in timp ce “Anthe” a fost descoperita dupa imaginile transmise de acesta in 2007. Ambele luni sunt situate intre orbitele “Mimas” si “Enceladus”.

Unul dintre cercetatori, Elias Roussos, a declarat ca: “Observatiile facute ne confirma faptul aceste luni micute, de langa Saturn, ar putea fi o sursa importanta de praf in sistemul acestei planete”.

Sursa: sciencedaily.com