Prima pagină D:News

Omul din Toumai, cea mai veche specie de hominid

Redactia Descopera.ro | 02.28.2008 | ● Vizualizări: 215
Omul din Toumai, cea mai veche specie de hominid     Omul din Toumai, Ciad, Michel Brunet + zoom
Galerie foto (1)

Potrivit unui studiu publicat in ultimul numar al “Proceedings of the National Academy of Sciences”, “Omul din Toumai” (Sahelanthropus tchadensis), cea mai veche specie de hominid cunoscuta, a trait in urma cu sapte milioane de ani.

Craniul din Toumai a fost scos la lumina zilei in 2001 in valea Rift, din Ciad, de Michel Brunet, profesor la “College de France”.
Profesorul a prezentat craniul in 2005 ca fiind, la sapte milioane de ani, cel mai batran reprezentant al umanitatii, insa paleontologii au pus sub semnul intrebarii acest lucru, considerandu-l mai degraba ca un stramos al gorilei.
Brunet a dorit o confirmare a varstei "omului din Tumai", astfel ca cercetatorii de la “Centrul National Francez de Cercetari Stiintifice (CNRS), au utilizat beriliu 10, izotop radioactiv de beriliu, un metal, care a stabilit cu precizie ca varsta omului din Toumai este de 7,04 milioane de ani.
Perioada se apropie de aceea in care hominizii si cimpanzeii s-au desprins din stramosul comun pe scara evolutiva, situata, tinand cont de aceasta descoperire, cu cel putin opt milioane de ani in urma.

Metoda de datare absoluta utilizabila in palentologie este cea cu carbon 14, insa acesta poate stabili vechimea doar pana la 50.000 de ani.