Home » D:News » O noua planeta in cadrul sistemului nostru solar?

O noua planeta in cadrul sistemului nostru solar?

Publicat: 29.02.2008
Astronomii japonezi au declarat ca sunt convinsi de existenta unei noi planete, care graviteaza la granita sistemului nostru solar, si care va fi descoperita in cel putin zece ani, oferind si modalitatea de a face acest lucru.

Oamenii de stiinta de la Universitatea din Kobe, din vestul Japoniei, se bazeaza in afirmatiile lor pe simularile informatice, acestia declarand intr-un comunicat ca "Exista o probabilitate ridicata ca o planeta adevarata, inca necunoscuta, cu o masa de 0,3 – 0,7 ori mai mare ca a Pamantului, sa se gaseasca la granita sistemului nostru solar", "Daca se efectueaza studii la scara mai larga, aceasta planeta misterioasa va fi, fara indoiala, descoperita in cel putin zece ani", au mai adaugat acestia.
Studiile realizate de cercetatorii din Kobe, coordonate de profesorul japonez Tadashi Mukai si de cercetatorul american Patryck Lykawka, vor fi publicate online, in aprilie, in “Astronomical  Journal”, editat de “Societatea de Astronomie Americana”.

Ipoteza existentei unei asa numite "planete a X-a" a fost anuntata dupa ce, in 2006, comunitatea stiintifica internationala a decis sa excluda Pluto de pe lista planetelor din sistemul nostru solar.