Home » D:News » Fericirea poate fi mostenita

Fericirea poate fi mostenita

Autor: Mihaela Stanescu 03.10.2008
Fericirea poate fi mostenita
Fericirea nu poate fi cumparata, insa, se pare, poate fi mostenita, a descoperit o echipa de cercetatori britanici si australieni, informeaza Reuters.

Studiul, care a cuprins aproape 1.000 de perechi de gemeni identici si neidentici, a descoperit ca exista gene care controleaza trasaturile de personalitate responsabile de fericirea indivizilor, in vreme ce factori precum relatiile cu ceilalti oameni, sanatatea si cariera sunt responsabile de restul bunastarii unei persoane.
"Am descoperit ca aproximativ jumatate din diferentele in materie de fericire sunt determinate genetic", a declarat Tim Bates, cercetator la Universitatea din Edinburgh, cel care a condus studiul. "E un lucru chiar surprinzator", a mai spus el.
Cercetatorii le-au adresat voluntarilor – cu varste cuprinse intre 25 si 75 de ani – o serie de intrebari cu privire la personalitatea lor, la cat de tare se ingrijoreaza si cat de satisfacuti sunt de vietile lor.
Deoarece gemenii identici impart aceleasi gene, iar ceilalti nu, cercetatorii au putut identifica genele care predispun la fericire.
Oamenii sociabili, activi, stabili, muncitori si constiinciosi tind sa fie mai fericiti, a raportat publicatia Psychological Science.
Aceste descoperiri reprezinta o piesa importanta din "puzzle-ul" intelegerii mai bune a depresiei si a cauzelor care fac oamenii mai fericiti sau mai tristi, a mai spus Bates.
Oamenii care mostenesc trasaturi de personalitate pozitive ar putea, in concluzie, sa aiba o "rezerva" de fericire cu ajutorul careia sa se echilibreze in perioadele stresante.