Home » D:News » Furtunile marine si-au intensificat frecventa in ultimii 30 de ani

Furtunile marine si-au intensificat frecventa in ultimii 30 de ani

Autor: Adrian Nicolae 04.21.2008
Furtunile marine si-au intensificat frecventa in ultimii 30 de ani
Toate datele survenite in acest interval de la cele mai importante centre meteorologice de pe intreaga suprafata a planetei indica accelerarea fenomenelor meteo extreme aparute pe suprafata Oceanului Planetar, transmite International Panel of Climate Change (IPCC) in cadrul celui mai important comunicat al acestei organizatii emis de la infiintarea ei.

Ultimele furtuni majore din clasa uraganelor si taifunurilor au fost  atat de puternice incat dispozitivele antiseismice de ultima generatie le-au catalogat pe acestea drept microcutremure. Cu cat valurile provocate de furtuni au fost mai mari, iar forta cu care loveau tarmurile a crescut proportional, cu atat creste probabilitatea ca aparatele noastre sa le inregistreze ca pe niste cutremure de mica amplitudine, declara profesorul Daniel McNamara de la U.S Geological Survey.

Cercetatorii sunt ingrijorati de cresterea intensitatii furtunilor tropicale, aceasta explodand, practic, in ultimii 10 ani, alimentata de intensificarea cicloanelor, incalzirea globala si de fenomenul El Nino.
Peter Bromirski, geolog la Institutul Scripps de Oceanografie este de parere ca intensificarea furtunilor puternice combinata cu circulatia tot mai dificil de prevazut a curentilor atmosferici si marini poarte crea serii lungi de microcutremure a caror forta nu va depasi in general 2 grade pe Scara Richter dar al carei efect cumulat va afecta insasi activitatea seismica a placilor tectonice. Acesta poate duce la cresterea frecventei cutremurelor de pamant obisnuite, ceea ce poate duce la catastrofe in lant.