Home » D:News » Suntem singuri in Univers?

Suntem singuri in Univers?

Adrian Nicolae 04.22.2008
Suntem singuri in Univers?
Planetele asemanatoare Pamantului ofera mici posibilitati pentru aparitia vietii inteligente, de aceea, probabilitatea ca oamenii sa fie singurele fiinte inteligente din Univers este una foarte mare, se arata intr-un raport ce are la baza un model matematic pus la punct de Universitatea East Anglia din Norwich.

„Avand in vedere timpul scurs de la aparitia vietii pe pamant, circa 4 miliarde de ani, si aparitia lui Homo Sapiens acum aproximativ 100.000 de ani, precum si timpul pe care Terra il mai are la dispozitie pana cand Soarele va distruge orice urma de viata, exista o mare probabilitate ca noi sa fim singurele fiinte inteligente din Univers”, declara Andrew Watson, coordonatorul echipei de cercetatori britanici.

Studii recente au demonstrat ca posibilitatea ca omul sa descopere o alta forma inteligenta de viata in Univers este de 0,01% in urmatorii 4 miliarde de ani. Faptul ca peste acest timp, insasi viata pe Terra nu va mai exista, ii determina pe oamenii de stiinta sa fie reticenti in ceea ce priveste posibilitatea unei asa zise „intalniri de gradul III”.

„Daca omul ar fi aparut mult mai devreme, am fi putut concluziona ca trecerea de la viata simpla la cea complexa poate avea loc mai rapid. Din pacate, este sigur ca Homo Sapiens a aparut intr-o perioada habitabila tarzie in istoria Pamantului”, adauga Watson, care subliniaza faptul ca biosfera Terrei este una imbatrinita si, ca urmare, zilele Pamantului sunt numarate.

Chiar daca este posibil ca aceleasi conditii de pe Pamant sa existe si pe alte planete, posibilitatea ca viata sa apara si acolo este una destul de mica, sustine savantul britanic.
„Viata simpla este separata de cea complexa printr-o multitudine de etape evolutionale. Este greu de crezut ca aceleasi etape vor surveni de fiecare data si in aceeasi perioada de timp. Pe langa acestea, poate cel mai important factor este durata de viata a unei planete”, concluzioneaza acesta.