Home » D:News » Microsoft dezvolta un nou program de explorare a spatiului

Microsoft dezvolta un nou program de explorare a spatiului

Publicat: 15.05.2008
La 400 de ani dupa ce Galileo Galilei a folosit pentru prima data un telescop pentru a explora cerul, cea mai mare companie de software din lume creaza un puternic instrument care va face ca cercetarea universului sa fie floare la ureche pentru oricine.

Proiectul, intitulat WorldWide Telescope, vrea sa devina un spatiu virtual unde astronomi profesionisti si amatori, profesori, oameni de stiinta, studenti si mai ales copii, pot crea si impartasi intrebarile lor “cosmice” cu alte comunitati pasionate de acelasi lucru. Ca si Google Sky, WorldWide Telescope, va folosi imagini provenite de la cele mai avansate telescoape, incluzand Hubble Space Telescope, Chandra X-ray Observatory sau Spitzer Infrared Space Telescope, pentru a oferi incursiuni astronomice oricarui utilizator de internet. WorldWide Telescope este un program gratuit, fiind conceput in colaborare cu cateva zeci de universitati, planetarii, institutii de cercetare si fundatii educationale.

“Unde se afla Saturn fata de Luna? Are, intr-adevar, Calea Lactee imense gauri negre in mijlocul ei? Cu universul la indemana, puteti sa aflati raspunsurile la aceste intrebari singuri”, spune Curtis Wong, conducatorul echipei responsabile de crearea acestui program.