Home » D:News » Omenirea a fost divizata timp de 100.000 de ani

Omenirea a fost divizata timp de 100.000 de ani

Autor: Adrian Nicolae 05.19.2008
Omenirea a fost divizata timp de 100.000 de ani
Rasa umana a fost divizata in doua grupuri distincte, pe continentul african, pentru aproape jumatate din intreaga ei existenta, anunta Saharon Rosset, cercetator la Universitatea din Tel Aviv.

Schimbarile climatice severe, reducerea populatiei precum si conditiile aspre de viata pot fi cateva dintre cauzele care au dus la aceasta separare.
„Acest studiu isi doreste sa afle cat mai mult despre trecutul speciei noastre. Am trait ca un grup sau au fost mai multe grupuri separate? Pana acum, acest lucru nu era clar”, declara Rosset.

Cercetatorii cred ca acum circa 60.000 de ani, omul modern a inceput calatoria epica de populare a planetei. Cu toate acestea, foarte putine lucruri se cunosc despre specia noastra din perioada care a precedat aceasta migratie.

„Date recente au dezvaluit faptul ca estul Africii a trecut printr-o serie de secete severe acum circa 90.000 – 135.000 de ani. Este foarte posibil ca rasa umana sa se fi despartit in acele momente. Surprinzatoare este durata acestei separari, jumatate din intreaga istorie a umanitatii”, subliniaza cercetatorul israelian.

In prezent se stie cu siguranta varsta stramosului comun al tuturor oamenilor in viata, asa numita „Eva mitocondriala”, o femeie africana care a trait in urma cu 200.000 de ani. ADN-ul mitocondrial a fost descoperit in 1987, iar de atunci cercetarile asupra sa au evoluat an de an.

Sursa: ScienceDaily