Home » D:News » Scandinavia este locul de origine al pasarilor exotice

Scandinavia este locul de origine al pasarilor exotice

Autor: Adrian Nicolae 05.20.2008
Scandinavia este locul de origine al pasarilor exotice
Paleontologii danezi au descoperit fosilele, vechi de 55 de milioane de ani, ale unui papagal preistoric. Aceasta este o noua dovada a faptului ca Scandinavia a avut o clima asemanatoare celei de la tropice in urma cu zeci de milioane de ani, anunta David Waterhouse, coordonatorul echipei de cercetatori.

Papagalii traiesc astazi exclusiv in regiunile tropicale si in cele din emisfera sudica, dar descoperirea recenta a oamenilor de stiinta demonstreaza ca acestea a evoluat in nordul Pamantului, mult mai devreme decat se credea initial.

“Fosila a fost scoasa la lumina in nord-vestul Danemarcei, ultimul loc din lume in care ti-ai putea imagina ca vei gasi un papagal salbatic, cu atat mai mult, o specie noua de papagal. Aceasta a fost denumita “Myopsitta tanta”, desi colegii cercetatori i-au gasit deja o porecla inspirata dintr-un serial TV din anii ’70, “Papagalul danez albastru”, declara Waterhouse.

Descoperirea danezilor este cu atat mai importanta cu cat Myopsitta tanta reprezinta cea mai veche specie de papagal descoperita vreodata.

“Este incredibil faptul ca, data fiind fragilitatea oaselor de pasari, a mai ramas o urma a acestui papagal preistoric. Chiar daca singura bucata de os descoperita de paleontologi este o parte a humerusului, aceasta contine suficiente informatii pentru a ne da seama ca este vorba de un papagal”, subliniaza David Waterhouse.

Chiar daca pare incredibila, descoperirea unei pasari exotice in nordul inghetat este cat se poate de normala, afirma oamenii de stiinta. Atunci cand Myopsitta tanta era in viata, nordul Europei trecea printr-o perioada extrem de calda, lagune tropicale acoperind o mare parte din teritoriul de azi al Germaniei, Danemarcei si Angliei. Fiordurile din prezent s-au format in urma cu mai putin de un milion de ani, argumenteaza aceiasi cercetatori.

„Nicio alta fosila de papagal, descoperita in emisfera sudica a planetei, nu depasea varsta de 15 milioane de ani. Descoperirea unui papagal in varsta de 55 de milioane de ani in Danemarca demonstreaza, fara doar si poate, ca astfel de pasari exotice au evoluat in emisfera nordica inainte de a migra catre zonele din sud”, concluzioneaza Waterhouse.

Sursa:Science Daily