Prima pagină D:News

Genele Tigrului Tasmanian au fost readuse la viata

Redactia Descopera.ro | 05.21.2008 | ● Vizualizări: 241
Genele Tigrului Tasmanian au fost readuse la viata     tigru tasmanian, dinozauri, mamut, ADN, hibrid, omul de neanderthal + zoom

Cercetatorii australieni, in colaborare cu omologii lor americani, au reusit sa readuca la viata o gena a Tigrului Tasmanian, animal disparut in trecutul apropiat, anunta Mike Archer, decanul Universitatii australiene din New South Wales.

Proiectul a prevazut inocularea unor celule dintr-un exemplar conservat de Tigru Tasmanian intr-un embrion de soarece si este, totodata, primul proiect care prevede inocularea ADN-ului unui animal disparut intr-un organism viu, declara Andrew Pask, cercetator la Universitatea din Melbourne.

Cercetarile oamenilor de stiinta prevad readucerea la viata si a altor animale disparute din fauna australiana, mergand pana la posibilitatea de a reinvia uriasii dinozauri.

„Tehnica pe care am pus-o la punct ne permite sa resuscitam ADN-ul unor specii disparute, asa cum este mamutul, Omul de Neanderthal sau chiar dinozaurii, in situatia in care putem preleva o mostra completa de ADN din fosilele acestora”, subliniaza acelasi Pask.

Ultimul Tigru Tasmanian a disparut in captivitatea in 1936, dupa ce fusese vanat pana aproape de extinctie pana in anul 1900. Exemplarul din care s-a prelevat mostra de ADN are 100 de ani vechime si a fost pastrat, pana in prezent, in alcool.

Sursa; Discovery