Home » D:News » Se testeaza un nou medicament impotriva virusului HIV

Se testeaza un nou medicament impotriva virusului HIV

Publicat: 22.05.2008
Metaforicul “standard de aur” al medicinei se pregateste sa depaseasca granitele figurativului, pentru a fi aplicat la propriu.

In urma numeroaselor esecuri in gasirea unui tratament pentru ceea ce se considera a fi cea mai cruda boala a secolului, SIDA, cercetatorii au vazut in sfarsit luminita de la capatul tunelului.
In urma unui experiment in care au folosit molecule carora le-au atasat nanoparticule de aur, acestia au observat ca virusul HIV nu a mai putut infecta celulele albe din sange. Este pentru prima data cand nanoparticulele de aur isi demonstreaza eficienta in cadrul unui potential tratament al virusului HIV.
Cercetatorii cred ca acesta tehnica poate fi folosita si in tratamentul altor boli grave.

La inceputul anilor ’90, medicii au testat un medicament, numit TAK779, care s-a dovedit eficient in blocarea virusului HIV, insa efectele adverse au fost atat de puternice, incat au fost nevoiti sa respinga medicamentul.
Se pare ca ingredientul problema a fost sarea de amoniu.
Aflati in continuare in cautarea unui tratament competent pentru combaterea virusului HIV, cercetatorii au refacut formula chimica a vechiului medicament, eliminand sarea de amoniu si adaugand nanoparticulele de aur.
Desi rezultatele de laborator sunt foarte promitatoare, medicamentul urmeaza sa fie testat cu foarte multa atentie, inainte de a fi eliberat pe piata.