Home » D:News » Ecranele solare anti-UV ameninta recifurile de corali

Ecranele solare anti-UV ameninta recifurile de corali

Publicat: 27.05.2008
Cremele de protectie solara reprezinta una dintre cauzele degradarii accentuate ale recifurilor de corali, conform unui studiu al Universitatii politehnice din Ancone, Franta.

Pe langa incalzirea globala si poluarea, ecranele solare utilizate pentru a proteja pielea celor care se expun la soare, se fac vinovate de degradarea coralilor, chiar daca intr-o masura mai mica, conform studiului efectuat in zonele turistice din Mexic, Indonenzia, Thailanda si Egipt.

Echipa de cercetatori a Universitatii Ancone, condusa de profesorul Roberto Danovaro, a descoperit ca principalele vinovate sunt filtrele folosite impotriva razelor ultraviolete, continute de cremele pentru plaja. Problema se manifesta cu precadere in zonele turistice foarte aglomerate. Cercetatorii estimeaza ca o parte din compusi chimici continuti de aceste creme pot stimula aparitia unor infectii virale latente. Acest fenomen a fost deja observat in cazul pesticidelor si al hidrocarburilor. Recifurile de corali reprezinta unul dintre cele mai productive ecosisteme din lume, insa in prezent, un procent de 60% se afla in pericol, ca urmare a activitatii umane.

Sursa: Le Figaro