Home » D:News » Un animal marin ofera noi indicii despre evolutia umana

Un animal marin ofera noi indicii despre evolutia umana

Autor: Nicu Parlog 06.19.2008
Un animal marin ofera noi indicii despre evolutia umana
Linda Holland, biolog cercetator la Scripps Oceanography, impreuna cu echipa mixta de cercetatori, a decriptat si analizat elemente fundamentale ale codului genetic apartinand unui animal marin de dimensiuni mici, asemanator unui vierme, numit amfiox.

Acesta nu este foarte cunoscut publicului larg, insa se bucura de o mare popularitate in randul cercetatorilor, datorita pozitiei pe care o ocupa pe scara evolutiei, la linia de demarcatie intre nevertebrate si vertebrate. Desi amfioxul s-a despartit de grupa vertebratelor in urma cu mai bine de 520 milioane de ani, genomul acestuia inca mai pastreaza indicii importante ale transformarii.
Evolutia amfioxului este una lenta, prin urmare acesta este folosit ca termen de comparatie in refacerea firului evolutiei vertebratelor si a modului in care aceasta s-a produs, utilizand gene vechi pentru functii noi.

Genomul uman are cu 25% mai multe gene decat cele ale amfioxului, potrivit lui Holland. In timpul evolutiei, omul si-a duplicat genele pentru a le intrebuinta in noi functii.
“Putem sa afirmam dupa aceste studii, ca genomul uman se aseamana destul de mult cu cel al amfioxului”, declara Holland.