Home » D:News » A existat viata pe Marte?

A existat viata pe Marte?

Publicat: 26.06.2008
O noua analiza a mostrelor de sol martian, culese in ultimii 32 de ani cu ocazia diferitelor expeditii NASA, au relevat faptul ca solul martian era odinioara strabatut de ape, anunta cercetatorii de Universitatea Berkeley din California.

Concluziile studiului difera de cele general acceptate pana in prezent, care sustineau ca apa pe Marte provenea, in trecut, din izvoare subterane. Mai nou, s-a demonstrat ce apa provenea, in special, din lungile rafale de ploaie care aveau loc in urma cu miliarde de ani pe Planeta (acum) Rosie.

„Analizand componenta chimica a solului martian, am putut obtine informatii importante despre istoria climei pe Marte”, declara Ronald Amundson, unul dintre oamenii de stiinta implicati in proiect. „Chiar daca nu putem afirma ca viata a existat pe aceasta planeta, conditiile in care aceasta s-ar fi putut dezvolta au existat cu siguranta”, continua Amundson.

In prezent, Planeta Rosie este prea rece pentru a putea permite existenta apei in stare lichida. Cu toate acestea, mostrele de sol dovedesc ca apa a existat pe Marte pana in urma cu 1,8 miliarde de ani.

„Este cat se poate de normal ca o planeta arida ca Marte, cu o structura gelogica identica multor regiuni de pe Terra, sa fi avut in trecutul ei aceleasi procese hidrologice ca Pamantul. Studiile noastre arata ca schimbarile pe Planeta Rosie nu sunt cu mult diferite de cele terestre. Poate ca un prim pas in intelegerea istoriei climatice a planetei Marte ar fi sa studiem trecutul unor regiuni ca Sahara sau desertul Atacama”, concluzioneaza Ronald Amundson.

Sursa:ScienceDaily