Home » D:News » Plantele isi creaza refugii pentru a se adaposti de caldura

Plantele isi creaza refugii pentru a se adaposti de caldura

Autor: Nicu Parlog 06.26.2008
Plantele isi creaza refugii pentru a se adaposti de caldura
Cercetatorii anunta ca in urmatorii ani, California ar putea pierde un procent de 80% din speciile de plante care cresc aici, ca urmare a schimbarilor climatice.

Aceasta pierdere importanta pentru biodiversitate, care s-ar putea petrece in mai putin de 100 de ani, ii indreptateste pe botanisti sa le considere specii in pericol, este de parere ecologistul Philip Rundel de la Universitatea California.
“Este evident faptul ca o sa pierdem foarte multe specii din cauza incalzirii globale, iar cand este vorba despre plantele aflate deja in pericol, cum sunt cele din California, problema este mult mai grava”, a adaugat Peter Raven, presedinte al Gradinii Botanice din Missouri.

Pentru a verifica aceste previziuni, botanistii au efectuat un experiment in ideea de a testa reactia plantelor la schimbarile climatice. Concluzia acestora a fost ca tendinta este de retragere catre zonele de nord sau cele muntoase, pe masura ce climatul se incalzeste.
“Am identificat mai multe zone, pe care le-am numit “refugii in fata schimbarii climatice”, spune Scott Loarie, unul dintre autorii studiului.
“Sunt locuri unde o mare diversitate de specii ar putea supravietui. Ceea ce este important in cazul acestor refugii este faptul ca ele adapostesc si plante care sunt intr-adevar amenintate. Este important ca aceste locuri sa existe, dar este si mai important ca plantele care se refugiaza din cauza incalzirii accentuate, sa poata ajunge la ele.”