Home » D:News » Populatia pinguinilor, amenintata cu extinctia

Populatia pinguinilor, amenintata cu extinctia

Publicat: 02.07.2008
Migratia pinguinilor indica faptul ca habitatele lor se confrunta cu probleme serioase, sustin cercetatorii.

Pinguinii se afla intr-un real pericol ca urmare a unei combinatii de factori intre incalzirea globala, poluarea oceanelor, rezervelor de peste care se imputineaza, turismului si dezvoltarii.
Un biolog al Universitatii din Washington a studiat detaliat problema migratiei pingunilor, legand-o de starea de degradare a oceanelor sudice.
“Acum putem observa efectele cauzate de incalzirea globala ca urmare a activitatii umane si a poluarii, chiar si in cele mai indepartate puncte ale planetei.”, spune biologul P. Dee Boersma, autorul unei lucrari pe aceasta tema, publicate in revista Bioscience.
“Am crezut ca, deoarece se afla mai departe de ceea ce inseamna influenta si activitate  umana, pinguinii sunt in siguranta, dar din pacate, acest lucru nu este adevarat.”

Cercetatorii au identificat intre 16 si 19 specii de pinguini. Dintre acestea, cel putin 12 se confrunta cu probleme de adaptare la noile conditii de mediu. Doar putini, cum ar fi pinguinii imperiali care populeaza insulele din nordul Antarcticii isi maresc populatia.
Organizatia International Union for the Conservation of  Nature a stabilit o lista cu speciile aflate in pericol, din care reiese ca 3 se afla in pericol de extinctie, 7 sunt vulnerabile, si inca 2 sunt amenintate. In urma cu 15 ani, doar 5 pana la 7 specii de pinguni erau considerate vulnerabile.