Home » D:News » “Putregaiul junglei”- rolul principal in revolutia biocombustibililor

“Putregaiul junglei”- rolul principal in revolutia biocombustibililor

Publicat: 16.07.2008
Etanolul este cel mai des intalnit biocombustibil, care se extrage din resturi de cereale si trestie de zahar. Recent, s-a descoperit ca este posibila extragerea sa si din celuloza. Noua descoperire ar putea schimba si revolutiona industria biocombustibililor.

Pentru a transforma celuloza in zaharuri fermentabile este necesara o enzima speciala denumita celulaza. Producerea acesteia este insa extrem de costisitoare. Noua industrie a biocombustibililor obtine in general celulaza din ciuperca Trichoderma reesei, care a devenit cunoscuta in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial sub numele de “Putregaiul Junglei”.

Redutabila ciuperca a devorat la propriu mii de uniforme si corturi militare in timpul confruntarilor din Pacific.
“Trichoderma reesei este la ora actuala microorganismul campion in cadrul producerii si comercializarii celulozei”, declara Mihael Himmel, cercetator in cadrul National Renewable Energy Laboratory din Golden, Colorado.
Cu toate ca biocombustibilii si-au creat o faima proasta in ultimul timp, din cauza  impactului acestora asupra crizei mondiale a alimentelor primare, noua descoperire ar putea schimba definitiv originea etanolului, acesta nemaifiind extras din cereale si alte surse non-celulozice.

In schimb, producerea pe scara mare a etanolului celulozic nu va avea nici un impact negativ asupra agriculturii mondiale. Studiile au descoperit ca etanolul extras din aceste ciuperci din jungla contine mai putin carbon decat etanolul extras din porumb, grau sau trestie de zahar.
In ciuda acestui aspect, etanolul produs in Statele Unite continua sa fie extras din cereale, pentru ca extragerea etanolului din celuloza este inca un proces costisitor.
In prezent, se lucreaza la punerea bazelor tehnologiei care sa produca etanol din ciupercile din jungla, la un cost minim.

Sursa MSNBC