Home » D:News » Energia solara se poate stoca

Energia solara se poate stoca

Publicat: 01.08.2008
In incercarea de a utiliza surse naturale pentru a obtine energie nepoluanta si de a transforma energia solara, dintr-una marginala intr-o sursa principala, cercetatorii au incercat sa depaseasca cea mai importanta piedica: stocarea energiei solare.

Una dintre principalele probleme pe care le ridica utilizarea puterii solare pentru obtinerea energiei era reprezentata de faptul ca sistemul putea functiona numai pe timpul zilei. Amenajarea unor sisteme capabile sa stocheze aceasta energie s-au dovedit a fi scumpe si ineficiente.
Insa cercetatorii si-au dat seama de curand ca stocarea energiei solare de peste zi nu este un proces chiar atat de complicat, cu atat mai mult cu cat mijloacele sunt la indemana si se gasesc in natura.
In acest proces vor fi utilizate materiale care se gasesc din abundenta, non-toxice, pentru a utiliza eficient cea mai potenta sursa de energie nepoluanta: soarele.

Cercetatorii care au elaborat acest sistem s-au inspirat din procesul fotosintezei plantelor. Energia solara va fi folosita pentru a separa hidrogenul si oxigenul gazos din apa, cu ajutorul unor noi catalizatori. Ulterior, oxigenul si hidrogenul vor fi reunite in interiorul unei celule de combustibil, creand electricitate fara emisii de carbon, care va putea fi folosita oricand ziua si noaptea.