Home » D:News » Nici o sansa pentru viata martiana?

Nici o sansa pentru viata martiana?

Publicat: 05.08.2008
In urma analizelor probelor de sol culese de catre Phoenix Lander s-a identificat o substanta toxica prezenta in compozitia acestuia, diminuand astfel simtitor sansele gasirii unor forme de viata pe Planeta Rosie, anunta NASA.

Substanta chimica, perclorat, este un oxidant folosit pe scara larga in fabricarea combustibililor solizi folositi pentru rachete. Cercetatorii isi continua investigatiile in laborator pentru a exclude orice posibilitate ca aceasta substanta sa provina de pe Pamant.

“Inca nu am finalizat analizele acestor probe de sol, astfel incat, acestea sunt doar rezultatele intermediare”, declara Peter Smith, coordonatorul acestui proiect.
Nu este pentru prima data cand in solul martian se identifica substante care se arata potrivnice dezvoltarii vietii. O compozitie asemanatoare a fost identificata si in anii ‘70, odata cu preluarea unor probe de sol de catre Viking 1 si 2, ceea ce i-a lasat pe multi cercetatori sa creada ca dezvoltarea unor forme de viata in acele conditii era putin probabila.

Desi sunt doar partiale, rezultatele nu lasa loc multor sperante dezvoltarii vietii. Insa cercetatorii nu se grabesc sa traga concluzii. In opinia lor, chiar daca viata nu mai exista acum la suprafata, nu inseamna ca ea nu a existat la un momnet dat, la suprafata sau poate in adancurile solului, unde exista si urme de apa.

Sursa: CNN