Home » D:News » Ce se ascunde sub gheata Antarcticii

Ce se ascunde sub gheata Antarcticii

Publicat: 05.08.2008
O echipa de cercetatori de la Universitatea americana din Dakota de Nord a scos la iveala urme preistorice ale vietii, odata abundente, din Antarctica, se arata intr-un raport citat de Discovery News.

Geofizicienii americani au reusit sa recupereze urme de muschi si insecte fosilizate in urma cu aproape 14 milioane de ani, o dovada clara a faptului ca Antarctica a fost acoperita odata de o tundra asemanatoare celor din Canada, Alaska sau Siberia.

„Tot ce pot declara este ca, pur si simplu, nu ne asteptam sa descoperim asa ceva. Ce este si mai important este ca toate detaliile sunt inca palpabile chiar daca plantele au murit acum 14 milioane de ani”, declara Adam Lewis, liderul echipei de geofizicieni.

„In ultimele milioane de ani Terra s-a racit constant”, sustine acelasi Lewis. „Acesta este si motivul pentru care Antarctica este acum un imens bloc de gheata. De aceea este atat de important sa intelegem procesul care a dus la asemenea schimbari. Iar daca fiintele umane sunt suficient de neinspirate incat sa modifice clima, atunci putem spune ca ne aflam in fata unei veritabile catastrofe”, concluzioneaza cercetatorul american.