Home » D:News » Vecini din iad pentru pasarile britanice

Vecini din iad pentru pasarile britanice

Publicat: 17.09.2008
Una dintre cele mai cunoscute specii de pescarus din Marea Britanie, pescarusul Guillemot, a surprins oamenii de stiinta prin comportamentul straniu afisat in ultimele luni. Exemplare ale acestei specii au inceput sa atace si sa ucida pasarile din speciile cu care impart acelasi areal si chiar sa recurga la acte de canibalism, anunta publicatia online Eurekalert.

Oamenii de stiinta de la Universitatea din Leeds si de la Centrul de Ecologie si Hidrologie din Marea Britanie au observat un numar tot mai mare de pescarusi care atacau puii din aceeasi specie precum si pe cei ai speciilor din jurul lor. Sute de atacuri au fost inregistrate in ultimele luni, cele mai multe dintre ele dovedindu-se fatale.

Publicatia britanica Biology Letters, una dintre cele mai cunoscute publicatii patronate de Societatea Regala, a indicat faptul ca armonia care existase, pana in prezent, intre pasari se datoreaza reducerii excesive a rezervelor de peste si implicit a surselor de hrana ale acestora.

„Atacurile sunt brutale si, de obicei, implica mai multi adulti. Peste doua treimi dintre decesele intalnite la puii pescarusilor se datoreaza atacurilor parintilor vecini. Monitorizam aceasta colonie de peste 30 de ani iar astfel de eveniment au fost, pana de curand, extrem de rare”, anunta Kate Ashbrook, biolog in cadrul Universitatii din Leeds.

Desi pescarusul Guillemot era catalogat ca o pasare non-violenta, singurele lupte inregistrate fiind cele dintre masculii adulti in perioada imperecherii, noile studii schimba radical perceptia biologilor asupra acestei.

Sursa: Eurekalert