Home » D:News » Europa este invadata de plante straine

Europa este invadata de plante straine

Publicat: 18.09.2008
Numarul plantelor straine care s-au aclimatizat in tarile europene s-a triplat in ultimii 25 de ani, anunta un studiu efectuat de oameni de stiinta europeni, studiu care include nu mai putin de 48 de tari si regiuni, se arata in publicatia online ScienceDaily.

Un total de 5789 de plante au fost catalogate de catre cercetatori drept specii invazive. Prin comparatie, in 1980 doar 1568 de specii de plante straine erau inregistrate in lista speciilor straine. Conform datelor din studiu, in fiecare an, circa 6 specii noi de plante se adapteaza conditiilor din Europa.

Pericolul semnalat de oamenii de stiinta este cel al schimbarii dramatice a ecosistemelor native, ceea ce poate duce la schimbari majore in flora si fauna tarilor europene. Cele mai multe specii straine au fost identificate in Belgia, Marea Britanie, Republica Ceha si Germania. Peste doua treimi dintre speciile in discutie au fost aduse in Europa neintentionat, iar cele mai multe plante provin din America de Nord.

Sursa:ScienceDaily