Home » D:News » Energia neagra, doar o iluzie?

Energia neagra, doar o iluzie?

Adrian Nicolae 09.29.2008
Energia neagra, doar o iluzie?
Energia neagra se afla in centrul celor mai mari mistere ale fizicii moderne, insa noua teorie a cercetatorilor de la Oxford, conform careia prezenta ei este doar iluzie, este pe cale sa dea nastere unor controverse puternice in lumea stiinfica.

Problema cu care se confrunta astrofizicienii este faptul ca trebuie sa gaseasca un raspuns la intrebarea de ce universul se afla intr-o expansiune continua. Cea mai populara explicatie este prezenta unei forte care accelereaza expansiunea universului, forta care este in general descrisa ca fiind energia neagra.

Desi nu resping in totalitate contributia unei forme de energie la procesul de expandare, cercetatorii de la Oxford au propus o alta teorie. Acestia au aratat ca este posibil ca noi sa traim pur si simplu intr-un loc mai special al Universului, intr-un spatiu gol, in care densitatea materiei este mult mai scazuta ca in oricare alta parte. Noua teorie contravine Principiului lui Copernic, una dintre legile de baza ale fizicii, conform caruia Pamantul nu ocupa un loc special in Univers. Avansarea acestei idei a dus ulterior la adoptarea si implementarea teoriei heliocentriste. Chiar daca existenta energiei negre este greu de probat, ea vine in sustinerea Principiului lui Copernic, ceea ce faciliteaza intelegerea unor fenomene fizice.
Propunerea cercetatorilor de la Oxford, conform careia Pamantul ocupa totusi un loc special in Univers, este de natura sa creeze multe controverse in lumea stiintifica, insa acestia spera ca experimentele ce vor fi efectuate pentru a testa validitatea Principiului lui Copernic sa poata rezolva misterul in urmatorii ani.