Home » D:News » Telescopul Hubble ar putea fi reparat in 2009

Telescopul Hubble ar putea fi reparat in 2009

Publicat: 30.09.2008
NASA a anuntat luni ca amana din nou misiunea de reparare a Telescopului Spatial Hubble, de data aceasta chiar din cauza unor erori ale telescopului.

Lansarea navei Atlantis, care deja a fost amanata de cateva ori in vederea indreptarii unor avarii, a fost programata pentru 14 octombrie. Echipa, formata din sapte astronauti, are misiunea de a realiza o suma de reparatii in cadrul telescopului, vechi de 18 ani, pentru a-l pastra operational pana in 2013, cea mai apropiata data la care, succesorul sau, Telescopul James Webb, se preconizeaza ca va fi lansat. O eroare in sistemul de comanda si operare al Telescopului Hubble sta la baza ultimei amanari, iar NASA incearca sa-si da seama cum sa rezolve problema si in ce masura modifica ea prioritatile misiunii. Noi complicatii s-au nascut din nevoia de a avea disponibila si racheta Endeavour ca masura de precautie in cazul in care Atlantis sufera avarii ireparabile in timpul zborului, iar echipajul trebuie salvat. Insa Endeavour este programata sa-si inceapa propria misiune pe 16 noiembrie la Statia Spatiala Internationala, iar NASA probabil nu va modifica aceasta data. O misiune ulterioara la statia spatiala ar putea fi, de asemenea, afectata reparatiei Telescopului Hubble, amanand-o, insa, cel mai devreme, pentru februarie 2009. De la lansarea sa, in 1990, Hubble a furnizat cercetatorilor mii de imagini ale celor mai indepartate stele si galaxii si a fost reparat de patru ori. Ultima interventie a avut loc in 2002.

Sursa: CBC