Home » D:News » Anunt soc: Pe Marte ninge in fiecare noapte

Anunt soc: Pe Marte ninge in fiecare noapte

Nicu Parlog 09.30.2008
Anunt soc: Pe Marte ninge in fiecare noapte
Sonda spatiala Phoenix, trimisa de NASA pe Marte, a surprins fulgi de zapada cazand din norii Planetei Rosii. Experimente efectuate asupra solului martian au furnizat, de asemenea, dovada unor interactiuni din trecut, intre minerale si apa, anunta publicatia online ScienceDaily.

Un instrument laser, proiectat sa adune informatii despre interactiunea dintre solul si atmosfera de pe Marte, a detectat precipitatii sub forma de zapada, cazand din norii aflati la aproximativ 4 kilometri deasupra locului de aterizare al sondei spatiale. Datele au aratat ca zapada s-a evaporat inainte sa atinga solul. Ea cade insa in fiecare noapte. “Niciodata, o priveliste asemanatoare, n-a mai fost vazuta pe Marte”, a spus Jim Whiteway, de la Universitatea York, din Toronto, coordonatorul statiei meteorologice de pe Phoenix. “Vom cauta dovezi care sa ateste ca zapada ajunge pe sol”. Experimentele sondei Phoenix au indicat si prezenta carbonatului de calciu in solul martian, principala componenta chimica a cretei, precum si particule care ar putea fi argila. Majoritatea carbonatilor si a argilelor de pe Pamant se formeaza numai in prezenta apei. Misiunea lui Phoenix, planificata initial sa se desfasoare trei luni pe Marte, se afla acum in cea de-a cincea luna. Totusi, sonda incepe sa intampine dificultati in acumularea energiei solare, care se diminueaza si ii va incheia misiunea inainte de finele anului. Inainte ca alimentarea sa fie sistata, echipa Phoenix va incerca sa activeze un microfon pe dispozitiv, pentru a captura posibile sunete de pe Marte.

Sursa: NASA