Home » D:News » Orbita lunara va fi curatata de “gunoaiele” spatiale

Orbita lunara va fi curatata de “gunoaiele” spatiale

Autor: Nicu Parlog 10.29.2008
Orbita lunara va fi curatata de “gunoaiele” spatiale
In jurul Pamantului orbiteaza peste 100 000 de corpuri, majoritatea fiind obiecte nefolositoare care joaca rolul unor sateliti sau resturi rezultate din lansarea rachetelor. Toate aceste corpuri care nu au insa o functiune propriu-zisa, reprezinta o amenintare serioasa pentru operatiunile cu sateliti.

Chiar daca tot acest material circula cu o viteza de aproximativ 28 de kilometri pe ora la doar cateva sute de kilometri deasupra noastra, acesta nu reprezinta o amenintare directa pentru viata umana, deoarce majoritatea corpurilor care patrund in atmosfera iau foc, cu mici exceptii, la contactul cu aceasta. Atmosfera are un rol protector in jurul planetei, impiedicand corpurile din spatiu sa ajunga la suprafata acesteia.

Insa Luna nu are o atmosfera proprie care sa o apere de aceste intruziuni, prin urmare, NASA a anuntat ca va demara un nou program pentru a evita acumularea de resturi materiale in jurul acesteia. Noul program de explorare lunara NASA cuprinde cateva cerinte speciale si asigurarea ca actiunile misiunilor prezente nu vor reprezenta o amenintare pentru cele viitoare sau pentru operatiunile la suprafata lunara.
Masurile care vor fi luate sunt si o urmare a faptului ca orice obiect care cade va avea un impact cu suprafata la o viteza de opt kilometri pe ora, ceea ce reprezinta un adevarat pericol pentru astronauti. Mai mult decat atat, orbita lunara este plina de surprize, deoarece este foarte instabila, si prin urmare, greu de controlat.
“Chiar si in timpul explorarii initale a Lunii, in anii ’60 si ’70, s-a incercat, pe cat posibil, evitarea abandonarii materialelor in orbita lunara”, declara Nicholas Johnson, responsabilul NASA al acestui program.

Sursa: MSNBC