Home » D:News » Existenta vietii pe Marte poate fi confirmata

Existenta vietii pe Marte poate fi confirmata

Publicat: 07.11.2008
Un nor de gaz de pe Marte s-ar putea dovedi cea mai importanta descoperire a decadei, sau nimic mai mult decat un miros neplacut

NASA acorda o mare importanta noii descoperiri si discuta la nivel inalt posibilitatea de a investi aproape 2 miliarde de dolari in echipamentul necesar investigarii chestiunii. Astronomii Centrului de Decolari Goddard al NASA pretind ca au identificat un “punct fierbinte” de emisii de gaz metan pe Marte, a caror concentratie se diminueaza rapid. Pe Pamant, metanul este mai ales de origine biologica. De aceea, liderul echipei, Michael Mumma, avanseaza ideea ca o colonie de bacterii din subteranul planetei ar putea produce noxele, care ies periodic la suprafata in scurte rafale. Ar putea fi vorba, de asemenea, despre o sursa geologica adanc ingropata. Ultimele cercetari sugereaza ca metanul martian este concentrat in cateva puncte de emitere, raspandite pe o suprafata de cateva sute de kilometri. Vestile detectarii au rascolit comunitatea preocupata de problema martiana cu numai cateva luni inainte de alegerea unei locatii pentru amplasarea Laboratorului Stiintific pe suprafata Planetei Rosii. Acesta urmeaza sa fie lansat in 2009 si va contine instrumente capabile sa detecteze natura organica sau geologica a emisiilor de metan. Daca se va dovedi ca originea gazelor este una organica, provenita de la fiinte vii, teoria existentei vietii pe Marte ar putea fi in sfarsit confirmata.

Sursa: DailyGalaxy