Home » D:News » Vulcanii au zguduit partea nevazuta a Lunii

Vulcanii au zguduit partea nevazuta a Lunii

Publicat: 07.11.2008
Activitatea vulcanica intensa a dominat zona indepartata a Lunii pentru o perioada mai indelungata de timp decat estimasera initial cercetatorii.

Noile imagini captate de satelitul lunar japonez Kaguya au revelat intinderi mari de roca vulcanica pe partea mai putin cercetata a Lunii, care se pare ca au o vechime de 2,5 milioane de ani.
Pana de curand, se credea ca vulcanismul lunar a inceput imediat dupa formare, in urma cu 4,5 miliarde de ani si s-a terminat cu 3 miliarde de ani in urma.
Cercetatorii pot determina varsta peisajului lunar numarand craterele care au ramas la suprafata ca urmare a impactului cu meteoritii. Cu cat o regiune este mai batrana, cu atat craterele sunt mai multe. Insa in zona indepartata a Lunii, cercetatorii au observat mai putine cratere, ceea ce inseamna ca formarea ei s-a terminat mai tarziu decat fusese estimat initial. Studiul, aparut in revista Science, a facut posibila reconsiderarea procesului geologic de formare a Lunii de catre comunitatea stiintifica.