Home » D:News » A fost descoperita cea mai veche familie umana

A fost descoperita cea mai veche familie umana

Publicat: 19.11.2008
Primele dovezi fosile care atesta evidenta unei familii umane in forma clasica au fost descoperite intr-un santier arheologic din Germania de catre o echipa de cercetatori ai Universitatii din Bristol.

Cercetarile au demarat asupra mai multor cimitire din epoca Neoliticului, descoperite pentru prima data in anul 2005, in Germania. Mormintele, a caror vechime este de circa 4 600 ani, contin atat ramasite de adulti cat si de copii. Fapt neobisnuit pentru riturile funerarea umane din Neolitic, decedatii au fost ingropati unul in fata celuilalt. Unul dintre morminte contine ramasitele unui barbat si ale unei femei, alaturi de fosilele a doi baieti, unul in versta de 8-9 ani, iar celelalt de doar 4-5 ani.

Cimitirul stravechi  a fost escavat in aproopiere de  Elau, provincia Saxonia-Anhalt. Modul in care au fost ingropati acesti oameni i-a intrigat pe cercetatori, cei doi fiind inhumati fata in fata, tinandu-se de maimi. Multe dintre oasele analizate spun o poveste sumbra. Multi dintre oamenii de atunci au suferit o moarte violenta, cel mai probabil rezultata in urma unui atac efectuat de un trib dusman. Scheletul unei femei prezinta varfuri de sageata din piatra infipte in vertebre. Alt schelet are cutia craniana sfaramata, in timp ce restul prezinta fracturi ale antebratelor si palmelor, rezultate in urma apararii cu mana goala in fata unor lovituri violente. “Deoarece am reusit sa stabilim legatura genetica intre cei doi adulti si copii lor ingropati impreuna in acelasi mormant, suntem in masura sa anuntam ca am descoperit dovada fizica a celei mai vechi familii umane descoperite pana in prezent” afirma profesorul Wolfgand Haak de la Universitatea din Adelaide.

Sursa : Science Daily