Home » D:News » Pinguini descoperiti la 500 de ani dupa extinctie

Pinguini descoperiti la 500 de ani dupa extinctie

Publicat: 20.11.2008
Un studiu al cercetatorilor neo-zeelandezi de la Universitatea Otago, studiu vizand speciile amenintate de pinguini din aceasta parte a lumii, a scos la lumina o specie necunoscuta despre care nu existasera niciun fel de informatii anterioare, anunta DailyMail.

„Pana in prezent a existat teoria conform careia pinguinii Waitaha au fost vanati pana la extinctie de catre primii oameni care au ajuns in Noua Zeelanda, in secolul al XIII-lea. Dupa numai 250 de coexistenta cu oamenii, populatia pinguinilor ar fi fost eradicata de pe insula, ceea ce a permis altor specii sa apara, cel mai bun exemplu fiind cel al pinguinilor cu ochi galbeni”, afirma Phillip Seddon, unul dintre coautorii studiului.

Cercetatorii nu aveau date despre pinguinii Waitaha decat din fosilele descoperite in vetrele primilor polinezieni, acestea disparand cu desavarsire dupa anul 1500. De asemenea, testele ADN efectuate asupra fosilelor stravechi ale pinguinilor cu ochi galbeni au relevat faptul ca acestia reprezentau o specia distincta fata de cea din prezent.

„Testele au demonstrat ca specia despre care noi am crezut ca este cea a pinguinilor cu ochi galbeni este, de fapt, o totul si cu totul alta specie. Pur si simplu, am descoperit un animal care a disparut in urma cu numai cateva sute de ani. Astfel, devine evident ca unele specii se pot adapta schimbarilor de mediu, iar altele nu. Cu cat aflam mai multe date, cu atat mai mult putem raspunde provocarilor din prezent”, se arata in studiul cercetatorilor neo-zeelandezi.

Pinguinul cu ochi galbeni este considerat unul dintre cele mai rareanimale de pe Terra. In prezent nu exista decat 7000 de exemplare, toate fiind localizate in Noua Zeelanda.

Sursa: DailyMail