Home » D:News » Oamenii de Neanderthal nu au supravietuit schimbarii climatului

Oamenii de Neanderthal nu au supravietuit schimbarii climatului

Publicat: 28.11.2008
O noua teorie prezentata in cadrul unei conferinte pe teme genetice ofera un alt motiv posibil al disparitiei oamenilor de Neanderthal. Cercetatorii avanseaza ideea ca celulele lor nu s-au putut adapta la schimbarile climatice care au urmat erei glaciare.

“Adaptarea metabolismului la conditiile aspre din ultima glaciatiune i-a costat mult pe oamenii de Neanderthal, dupa ce climatul continentului a inceput sa se schimbe”, declara Patrick Chinnery, biolog in cadrul Universitatii Newcastle din Marea Britanie. Acesta, impreuna cu echipa sa, a identificat mutatii potential daunatoare in genomul mitocondrial al unui exemplar de Neanderthal. Cercetatorii au descoperit gene asociate cu boli neurodegenerative si surzenie, care sustin ideea schimbarii climatului.

Mutatiile in genomul mitocondrial, a carui functie este sa produca energia necesara functionarii celulelor, i-a ajutat pe oamenii de Neanderthal sa reziste frigului, insa cand climatul a inceput sa fluctueze intre perioadele calde si reci, acestia s-au aflat in dezavantaj. Extinctia oamenilor de Neanderthal, care a avut loc in urma cu aproximativ 25 000 de ani, a ramas inca un mister pana in prezent, desi stiinta incearca sa rezolve acest puzzle cu ajutorul instrumentelor moderne. Cele mai populare dintre ele sunt: eliminarea lor fizica de catre stramosii omului modern, eliminarea lor economica de catre Homo sapiens, cu care se aflau in competitie, sau neadaptarea la schimbarile climatului.