Home » D:News » Umanitatea detine cheia viitoarei evolutii a Pamantului

Umanitatea detine cheia viitoarei evolutii a Pamantului

Publicat: 02.12.2008
Degradarea mediului sub actiunea umana poate opri procesul evolutiei planetare si poate da inapoi ceasul evolutiei pana la stadiul in care planeta ar fi locuita doar de catre bacteriile care dominau in urma cu miliard de ani Pamantul, a declarat profesorul geochimist Charles Langmuir din cadrul Universitatii Harvard, in cadrul unei conferinte publice.

Profesorul Langmuir este de parere ca planetele se indreapta catre o serie naturala de pasi evolutionari care ar putea sa le transforme din “bile” lipsite de viata in locuri in care bacteriile si alte forme de viata microscopice sa poata lua nastere, urmand ca de-a lungul timpului sa devina capabile sa suporte forme de viata mai complexe.
In opinia cercetatorului, ficare pas reprezinta in acelasi timp un moment de criza, dar si de oportunitate. Pana in prezent, Pamantul a urcat fiecare pas, in vreme ce alte planete, cum ar fi Marte, care este posibil sa fi avut in trecut viata microscopica, au esuat in ceea ce privetse sustinerea pasilor evolutionari.

“Se pare ca toate planetele trec prin aceste etape, insa unele se blocheaza si se opresc. Viata este un proces planetar natural, posibil sa aiba loc pe orice planeta cu un sistem climatic adecvate. Pamantul se afla in prezent in fata unui nou prag. Viata complexa a evoluat in viata inteligenta, care domina planeta. Daca acest viitor pas va fi facut, depinde numai de noi. Daca recunoastem umanitatea ca parte integrala a planetei si incepem impreuan sa ne preocupam de sanatatea Pamantului, atunci evolutia planetara ar putrea sa se desfasoare inainte, catre viitor. Insa daca vom continua sa ne separam existenta de cea a Pamantului, atunci rezultatele actiunilor noastre ar putea sa dauneze atat de puternic mediului, incat evolutia planetara s-ar putea opri si chiar s-ar putea intoarce inapoi in timp pana la momentul in care nu va putea sustine decat viata microscopica”, avertizeaza profesorul Langmuir.